SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
International Context of Outdoor Activities and Education - PSPP301N
Title: Mezinárodní kontext aktivit v přírodě/AP/
Guaranteed by: Sporty v přírodě (51-600400)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2020
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:6/0, C [HS]
Extent per academic year: 6 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level:  
Note: prefer medical statement
course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: doc. PhDr. Jan Neuman, CSc.
Co-requisite : PKIN199N, PSPP243N
Interchangeability : PSPP289N
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)
Studenti se seznámí s mezinárodními souvislostmi teorie i praxe aplikovaného využívání aktivit v přírodě. Charakteristika zahraničních škol, organizací a hnutí bude konfrontována se situací v ČR. Získané informace umožní studentům rychlejší orientaci po stránce odborného rozvoje i profesní orientace.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)

Nasser, D. Erlebnispädagogik aus internationaler Perspektive. Lüneburg : Verlag edition Erlebnispädagogik, 2003.

Neuman,J. Možnosti začleňování ČR do EU v oblasti ?Aktivity v přírodě,výchova v přírodě a učení v přírodě ?In Tilinger,P.,Rychtecký,A.,Perič,T. (editoři) Sborník příspěvků národní konference Sport v České republice na začátku nového tisíciletí. Praha,UK FTVS 2001,s.56-60

Becker, P. et al. Outdoors, Adventure and Experiential Learning, A wreath of European concepts. Marburg : bsj Marburg,

Higgins, P., Humberstone, B.(Editors) Outdoor education and experiential learning in UK. Zeitschrift für Erlebnispädagogik 19, 1999, 10/11, 95 str.

HUNT,J. (editor) In search of Adventure. Guildfort: Talbot Adair Press. 1989. ISBN 0 951 183540

Higgins,P.,Loynes,Ch.,Crowther,N. (editors) A guide for Outdoor Educators in Scotland. Penrith: Scottish Advisory Panel for Outdoor Education. 1998. ISBN 1 874637040

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)

Samostatné vyhledání a zpracování odborných informací o úrovni teorie i praxe ve vybrané zemi. Prověření základních znalostí a souvislostí.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)

Přednášky :

1.Vymezení kriterií pro hodnocení úrovně rozvoje rekreačních i výchovných aplikací aktivit v přírodě. Pokus o hodnocení rozvoje výchovy v přírodě v celosvětovém měřítku (S. Priest).

2. Informační zdroje na Internetu. Kvalitní stránky a jejich obsah (např. www.wilderdom )

3.Evropské organizace rozvíjející spolupráci v oblasti učení a výchovy v přírodě. Grantová politika EU v této oblasti.

4.Charakteristika mezinárodního hnutí Outward Bound.

5. Pojetí norského Friluftslivu a rozvoj skandinávských zemí (Švédsko, Finsko, Dánsko).

6. Charakteristika rozvoje aplikaci aktivit v přírodě a výchovy v přírodě ve Velké Britanii , v zemi s nejstarší tradici.

7. Přístupy, organizace , školy a trendy v USA.

8. Rozvoj výchovných aplikací aktivit v přírodě v německy mluvících zemích.

9. Rozvoj ve Francii a zemích dřívějšího Beneluxu.

10. Situace v Polsko, Slovensku, Maďarsku, Rakousku a Slovinsku.

11. Civilizační a kulturní vlivy na druh a způsob aplikace činností v přírodě. Udržitelný rozvoj a výchova v přírodě.

Semináře:

1. Získávání nových informací o rozvoji výchovy v přírodě v Evropské unii i ve světě

2. Zpracování přehledu mezinárodních organizací zabývajících se aktivitami v přírodě

3. Možnosti mezinárodní spolupráce ČR v oblasti aktivit v přírodě (školy, organizace, aktivní cestovní ruch..).

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html