|
|
|
||
Students receive practical training in sports games - football, volleyball and handball. In addition to practicing and improving their game skills, students are introduced to the rules of individual sports games and their possible modifications to the school physical education environment.
Last update: Kokštejn Jakub, Mgr., Ph.D. (25.10.2022)
|
|
||
VÝSTUPY UČENÍ 1. Student zná a rozumí obsahu herního výkonu dané sportovní hry 2. Student je schopný zorganizovat a efektivně vést specifické rozcvičení vzhledem k dané sportovní hře 3. Student rozumí vybraným pravidlům dané sportovní hry a je schopný rozhodovat utkání v modifikované podobě v prostředí školní TV 4. Student je schopný realizovat základní herní dovednosti (herní činnosti jednotlivce) v utkání 5. Student byl seznámen s problematikou technické stránky herních činností jednotlivce dané sportovní hry a u vybraných HČJ je schopný poskytnout zpětnou vazbu 6. Student rozumí problematice bezpečnosti a rizik dané sportovní hry Last update: Kokštejn Jakub, Mgr., Ph.D. (20.02.2024)
|
|
||
Multimediální učebnice SH II. ( http://web.ftvs.cuni.cz/eknihy/sportovnihry2/ ) PLACHÝ, A., & PROCHÁZKA, L. Fotbal: Učebnice pro trenéry dětí (4-13 let). 2.vydání. Mladá fronta: 2019. BUCHTEL, J. a kol. Teorie a didaktika volejbalu. Praha : Karolinum 2005 BUZEK, M., PROCHÁZKA, L. Česká fotbalová škola. Praha : Olympia 1999 SKUŽNÝ Z. Florbal. Praha : Grada 2005. PSOTTA,R. Fotbal - základní program. Praha : Svoboda 1999 TÁBORSKÝ, F. A kol. Základy teorie sportovních her. Praha : FTVS UK 2007 TŮMA, M., TKADLEC, J. Házená. Praha : Grada Publishing 2010 Last update: Krupková Dominika, Mgr. (14.10.2022)
|
|
||
Docházka praktické testy herních dovedností písemné testy z pravidel Last update: Kokštejn Jakub, Mgr., Ph.D. (15.10.2020)
|
|
||
Sylabus: FOTBAL 1. Nácvik a zdokonalování individuální herní činnosti „ovládání míče, vedení míče“. 2. Nácvik a zdokonalování individuální herní činnosti „obcházení soupeře“. 3. Nácvik a zdokonalování individuální herní činnosti „přihrávání a zpracování/převzetí míče“. 4. Nácvik a zdokonalování individuální herní činnosti „střelba“. 5. Nácvik a zdokonalování individuální herní činnosti „bránění hráče s míčem, bránění hráče bez míče, bránění prostoru“. 6. Nácvik a zdokonalování útočných herních kombinací. 7. Nácvik a zdokonalování obranných herních kombinací. 8. Zdokonalování herního projevu pomocí her malých forem. 9. Nácvik a zdokonalování standardních situací. Rozhodčí ve hře. 10. Organizace fotbalového turnaje – základní vědomosti. VOLEJBAL 11. Nácvik způsobu odbití míče „obouruč vrchem“ 12. Zdokonalování způsobu odbití „obouruč vrchem“ a nácvik „spodního podání“ 13. Nácvik a zdokonalování herních činností jednotlivce „nahrávky a spodního podání“ 14. Nácvik způsobu odbití „obouruč spodem“ 15. Nácvik herní činnosti jednotlivce „přihrávky“, odbitím obouruč spodem 16. Nácvik „vrchního podání“ a zdokonalování „přihrávky“ 17. Nácvik útočných herních kombinací 18. Nácvik a zdokonalování obranných herních kombinací 19. Organizace volejbalového turnaje – základní vědomosti HÁZENÁ 20. Manipulace s míčem, rozvoj pocitu míče. 21. Herní činnosti jednotlivce – přihrávka, pravidla. 22. Nácvik a zdokonalování herní činnosti jednotlivce přihrávka. Test z pravidel. 23. Nácvik a zdokonalování herní činnosti jednotlivce – střelba. Oprava testu z pravidel. 24. Nácvik činnosti 1 na 1 – útok. Miniházená a jeji modifikace. Zápočet hod na vzdálenost a přesnost. 25. Nácvik činnosti 1 na 1 – osobní obrana. Hra 4 na 4. Oprava zápočtu hodu na vzdálenost a přesnost. 26. Nácvik a zdokonalování útočných herních kombinací. Hra 6 na 6. Zápočet komplexní test. 27. Zdokonalování útočných herních kombinací. Hra 6 na 6. Oprava zápočtu komplexní test. 28. Turnaj v házené. Opravy všech zápočtů. Last update: Kokštejn Jakub, Mgr., Ph.D. (25.10.2022)
|
|
||
Odkaz na studijní opory v MOODLE: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=4899 Last update: Kokštejn Jakub, Mgr., Ph.D. (21.10.2022)
|
|
||
1. Student zná a rozumí obsahu herního výkonu dané sportovní hry 2. Student je schopný zorganizovat a efektivně vést specifické rozcvičení vzhledem k dané sportovní hře 3. Student rozumí vybraným pravidlům dané sportovní hry a je schopný rozhodovat utkání v modifikované podobě v prostředí školní TV 4. Student je schopný realizovat základní herní dovednosti (herní činnosti jednotlivce) v utkání 5. Student byl seznámen s problematikou technické stránky herních činností jednotlivce dané sportovní hry a u vybraných HČJ je schopný poskytnout zpětnou vazbu 6. Student rozumí problematice bezpečnosti a rizik dané sportovní hry 7. Student je schopen efektivně (bez zbytečných časových ztrát) hrát danou sportovní hru Last update: Kokštejn Jakub, Mgr., Ph.D. (10.01.2025)
|