SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Research in sports management and marketing - PMNG211
Title: Výzkum ve sportovním managementu a marketingu
Guaranteed by: Department of Sport Management (51-300100)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2024
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, C+Ex [HT]
Capacity: unlimited / unlimited (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. et Mgr. Ing. Daniel Opelík
PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. et Mgr. Ing. Daniel Opelík
PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Annotation -
The course aims to acquaint students with the possibilities of research in the environment of sports management and marketing. The course will introduce methods and techniques of marketing research or research conducted in the environment of sports and management. Students will be introduced to research structures for academic purposes, but also for surveys required by the application sphere in the sports segment. Students will be explained the basic methodological settings of research or survey and then the possibilities of their evaluation.
Last update: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (02.02.2022)
Aim of the course - Czech

Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalosti a dovednosti potřebné pro provádění výzkumu ve sportovním managementu a marketingu. Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni vysvětlit základní rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem s ohledem na specifika sportovního prostředí. Budou schopni popsat a vymezit jednotlivé formy kvalitativního výzkumu ve sportovním managementu a marketingu, stejně jako jednotlivé formy kvantitativního výzkumu v těchto oblastech. Studenti také porozumí specifikům mezinárodního výzkumu v marketingu a možnostem jeho aplikace ve sportovním segmentu.

Výsledky učení (learning outcomes) pro tento předmět jsou uvedeny níže sekci Výsledky učení.

Last update: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Course completion requirements - Czech

Požadavky na zápočet:

  • sestavit a realizovat výzkum v oblasti sportovních služeb s následnou prezentací výsledného produktu
  • úspěšné absolvování zápočtového testu

Požadavky na zkoušku:

  • sestavení a úspěšná prezentace vlastního výzkumu ve sportovním managementu či marketingu
  • příprava a včasné odevzdání dílčích náležitostí pro realizovaný výzkum v průběhu semestru
Last update: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Literature - Czech

Základní studijní literatura:

Radek, T. (2017). Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Grada Publishing as.

Miroslav, F., & David, M. (2020). Marketingový výzkum: v udržitelném marketingovém managementu. Grada Publishing as.

Švaříček, R. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. PORTÁL sro.

Hair, J. F., Bush, R. P., & Ortinau, D. J. (2014). Marketing research (Vol. 2). Australia: McGraw-Hill Education.

Doporučená studijní literatura:

Kozel, R. (2006). Moderní marketingový výzkum. Grada Publishing as.
McDaniel Jr, C., & Gates, R. (2020). Marketing research. John Wiley & Sons.
Silverman, D. (Ed.). (2020). Qualitative research. sage.
Šíma, J. (2016). Kvalita služeb sportovních zařízení a možnosti jejího hodnocení. Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum.
Santomier, J., & Hogan, P. (2013). Social media and prosumerism: implications for sport marketing research. In Handbook of research on sport and business. Edward Elgar Publishing.

Last update: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Requirements to the exam - Czech

Požadavky na zkoušku:

  • sestavení a úspěšná prezentace vlastního výzkumu ve sportovním managementu či marketingu
  • příprava a včasné odevzdání dílčích náležitostí pro realizovaný výzkum v průběhu semestru
Last update: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Syllabus - Czech

Přednášky:

  1. Principy kvalitativního výzkumu, základy aplikace výzkumů pro sportovní management
  2. Kvalitativní výzkum ve sportovním marketingu a marketingové komunikaci
  3. Kvantitativní výzkum ve sportovním marketingu a marketingové komunikaci
  4. Design marketingového výzkumu
  5. Zadaní marketingových výzkumů, agenturní brief a klientský brief
  6. Kódování a vyhodnocování kvalitativních dat
  7. Příprava, analýza a zpracování kvantiativních dat
  8. Využití kvalitativních a kvantitativních šetření ve sportovním managementu

Semináře:

  1. Úvod do výzkumných metod využívaných ve sportovním managementu
  2. Ukázky vybraných výzkumů z prostředí managementu a marketingu sportu, využití eye trackingu ve sportovním managementu
  3. Výběr a sestavení vlastního kvalitativního šetření ve sportovním managementu či marketingu
  4. Rozdíly mezi jednotlivými typy a metodami kvalitativního výzkumu, realizace vlastního šetření
  5. Kódování a vyhodnocování kvalitativních dat
  6. Vyhodnocování kvantitativních dat včetně základních statistických metod
  7. Prezentace a interpretace výzkumných zjištění
Last update: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Learning outcomes - Czech

Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen:

  • vysvětlit základní rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem při respektování specifik sportovního prostředí,
  • popsat a vymezit jednotlivé formy kvalitativního výzkumu ve sportovním managementu,
  • popsat a vymezit jednotlivé formy kvalitativního výzkumu ve sportovním marketingu
  • popsat a vymezit jednotlivé formy kvantitativního výzkumu ve sportovním managementu,
  • popsat a vymezit jednotlivé formy kvantitativního výzkumu ve sportovním marketingu,
  • vysvětlit specifika mezinárodního výzkumu v marketingu včetně možností jeho aplikací ve sportovním segmentu,
  • sestavit design marketingového výzkumu,
  • vypracovat marketingový brief, ale i zpracovat zadání dle marketingového briefu (být schopen pracovat s klientských a agenturním briefem),
  • sestavit plán vlastního výzkumného šetření,
  • kódovat a vyhodnocovat kvalitativní data,
  • analyzovat, vyhodnocovat a zpracovávat kvantitativní data (s využitím znalostí předmětu Statistika),
  • sepsat výzkumnou zprávu a prezentovat výsledky výzkumu ve sportovním managementu a marketingu.
Last update: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Entry requirements - Czech

Předmět předpokládá základní znalosti v oblasti marketingu. Dále je předpokladem plnění předmětu také základní znalost z oblasti statistiky.

Last update: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html