|
|
|
||
Last update: TAJ (15.02.2007)
|
|
||
Last update: TAJ (15.02.2007)
Povinná: 1. Cooper, J. Lane, P. Marketingové plánování - praktická příručka manažera. Praha : Grada , 1999. S. 230. ISBN 80-7169-641-2. 2. Horáková, I. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada , 1992.s. 364. ISBN 80-85424-83-5. 3. Kotler, P. Marketing Management. Analýza plánování, využití, kontrola. 9. Vydání. Praha : Grada, 1998. S. 1492. ISBN 80-7169-600-5 Doporučená: 1. Dichtl, E., Hörschgen, H., Nieschlag, R. Marketing. 7. Vydání. Berlin: Duncker&Humblot, 1994. S. 1116 ISBN 3-428-07677-X. |
|
||
Last update: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (04.11.2010)
|
|
||
Last update: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (04.11.2010)
Přednášky: Úloha marketingu v tržně orientované ekonomice, propedeutika marketingu. Základní kroky marketingového algoritmu. Analýza trhu, základní orientace ve zkoumání charakteristických znaků trhu. Porovnání s konkurencí. Chování spotřebitele na trhu. Hlavní faktory ovlivňující chování spotřebitele. Kupní rozhodování. Proces marketingového výzkumu. Metody analýzy trhu - kvantitativní a kvalitativní. Stanovení vzorku. Produkt, sortiment a značka. Životní cyklus produktu. Řízení výrobků prostřednictvím životního cyklu. Marketingové strategie podle životního cyklu produktu. Cena a její význam. Určování ceny. Metody cenové tvorby. Propagace a její formy. Reklama a její regulace v ČR. Public relations. Osobní prodej. Opatření na podporu prodeje. Posuzování účinnosti reklamy vzhledem ke jednotlivým médiím. Public relations. Srovnání vztahů s veřejností, reklamy a marketingu. Vztahy se sdělovacími prostředky. Navrhování marketingových strategií pro tržní vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaře trhu. Řízení obchodu se službami. Marketing pro neziskový sektor.
Semináře: Druhy marketingu. Marketingová část podnikatelského projektu. Marketingový výzkum - koncepce Modelová úloha č. 1 Dotazník Modelová úloha č. 2 1.Test Chování spotřebitele a jeho ochrana v ČR. Životní cyklus produktu a využití nástrojů marketingu. Značka Příprava propagační strategie Modelová úloha č.3 Reklamní text a slogan Modelová úloha č. 4 2. Test
|