|
|
|
||
The aim of the course is to gain knowledge of the basics of general psychology with an emphasis on personality psychology and developmental psychology. During the theoretical part, students are acquainted with an integration of physiotherapy into the general system of health care in the CR, with the system of general health insurance, its organisation and law standards that determine it.
Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (15.04.2021)
|
|
||
Cíl předmětu:
Cílem předmětu je vybavit studenta takovými znalostmi, dovednostmi a obecnými způsobilostmi, že po jeho absolvováni:
Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (15.04.2021)
|
|
||
BRATTON, J., GOLD, J. Human resource management: theory and practice. Palgrave, 2017. DRAPELA, V.J. Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-505-9. LANGMEIER, J., Krejčířová, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada Publisshing, 2006. ISBN 978-80-247-1284-0. NAKONEČNÝ, M. Základy psychologie. 1. vyd. Praha : Academia, 2004. ISBN 80-200-0689-3. NAKONEČNÝ, M. Lexikon psychologie. 1. vyd. Praha : Vodnář, 1995. ISBN 8085255-74-X. PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie, Praha: Academia, 2013. ISBN 978-80-200-1499-3. VÁGNEROVÁ, M. Základy psychologie. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-0841-9. WORTMAN, C. B., Loftus, E. F. Psychology. McGraw-Hill, 1999. YOUNG, K. Handbook of social psychology. Routledge, 2016. Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (15.04.2021)
|
|
||
Požadavky na zápočet a zkoušku:
Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (15.04.2021)
|
|
||
Přednášky: 1. Psychologie jako věda - definice, předmět zkoumání, dělení, obory aplikované psychologie 2. Historie psychologie, charakteristika jednotlivých psychologických směrů a jejich představitelé 3. Biologická determinace psychiky, socio-kulturní determinace psychiky 4. Psychické procesy: vnímání, představy a fantazie, sny 5. Psychické procesy - paměť, pozornost, učení a myšlení 6. Emoce - charakteristika, dělení, podrobně: úzkost, strach, agrese, fyziologický korelát emocí, emoce v kontextu psychosomatiky 7. Potřeby - charakteristika, dělení (srovnání různých přístupů), hierarchická teorie potřeb, ego-vztažné potřeby, ego-vztažná frustrace, ego-defenzivní mechanismy 8. Motivace 9. Osobnost - vymezení pojmu, struktura a dynamika osobnosti, diagnostika 10. Temperament - vymezení pojmu, srovnání různých přístupů, charakteristika jednotlivých 11. Temperamentových typů, temperament a senzomotorika, možnosti diagnostiky 12. Inteligence - vymezení pojmu, faktory inteligence, IQ a možnosti jeho diagnostiky, psychodiagnostika 13. Vývojová psychologie - dětství a dospívání, dospělý věk, krize středního věku, vývojová psychologie - období stáří, thanatologie 14. Stres - vymezení pojmu, fyziologické aspekty stresu, abreakce stresu, zdravotní rizika stresu, psychosomatika Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (15.04.2021)
|
|
||
Studijní opory:
Moodle2: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=3547 Link na ZOOM online výuku bude zaslán všem do předmětu zapsaných studentům. Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (15.04.2021)
|