|
|
|
||
Předmět je povinně volitelný pro studenty programu TVS se zaměřením na vzdělávání, pokud zvolí specializaci
trenérství
- atletika. Předmět zahrnuje problematiku struktury sportovních výkonů v hladkém a překážkovém sprintu, obsah a
stavbu
tréninku běhů na krátké vzdálenosti. Studující si zdokonalují speciální dovednosti sprinterů a překážkářů a
získávají
trenérské dovednosti trenéra sprintů
Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (28.11.2018)
|
|
||
Student prezentuje znalosti a vědomosti v problematice atletického tréninku se zaměřením na trénink hladkého sprintu (100 m, 200 m, 400 m), překážkového sprintu (100 m př., 110 m př., 400 m př.) a štafetového běhu (4×100 m a 4×400 m). Student set seznamuje s tréninkovými prostředky a postupy v přípravě na trénink hladkého sprintu (100 m, 200 m, 400 m), překážkového sprintu (100 m př., 110 m př., 400 m př.) a štafetového běhu (4×100 m a 4×400 m). Student prokazuje kompetenci vedení ipřípravy atleta v hladkém sprintu (100 m, 200 m, 400 m), překážkovém sprintu (100 m př., 110 m př., 400 m př.) a štafetovém běhu (4×100 m a 4×400 m). Last update: Kaplan Aleš, doc. PhDr. Mgr., MBA, Ph.D. (09.11.2023)
|
|
||
MILLEROVÁ, V., HLÍNA, J., KAPLAN, A., KORBEL, V. Běhy na krátké tratě. 1. vyd. Edice Atletika. Praha : Olympia, 2001. s. 150 - 197, ISBN 80-7033-570-X VINDUŠKOVÁ, J. (editor) aj. Abeceda atletického trenéra. 1. vyd. Edice Atletika. Praha : Olympia, 2003. 284 s. ISBN 80-7033-770-2. VINDUSKOVA, J. Repetitorium - specializace atletika. El. Učební text. Praha: Trenérský institut (ESF), 2007. 36 s. THOMPSON, P. (Ed.) at al. Run!Jump!Throw! The Official IAAF Guide to Teaching Athletics.Lincolnshire: IAAF, 2009. Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (28.11.2018)
|
|
||
Požadavky na zápočet: Modelový výk.: muži ženy I.věk. kat. (s) II.věk. kat. (s) I.věk. kat. (s) II. věk. kat. (s) 100 m 12,6 13,2 14,4 14,9 200 m 26,5 27,5 31,0 32,0 400 m 58,0 62,0 68,0 72,0 100 m př. 16,5 (100 cm) 17,5 (100 cm) × × 60 m př. × × 11,00 84 cm
Technika: speciální běžecká cvičení, nízký start, štafetové předávky (4×100 m, 4×400 m) speciální průpravná cvičení pro překážkový běh za chůze a v dynamické chůzi s předpětím, v tříkrokovém běhu a s jedním krokem běhu mezi překážkami Didaktika: vedení atletického rozcvičení vždy k obsahu vyučovací jednotky Atletické hnutí: aktivní trenérská/ závodní činnost, aktivní účast na atletických akcích pořádaných katedrou (závodník, rozhodčí, organizátor, činovník), účast na halovém AMČR - 13. ledna 2020, ČAH 2020 Teorie: osvojení didaktických postupů, příprava na seminář k problematice jednotlivých disciplín, příprava prezentace sdělení, studium odborné literatury
Požadavky na zkoušku: Znalosti problematiky sportovního tréninku ve sprinterských disciplínách (hladké i překážkové tratě, krátký a dlouhý sprint, krátký a dlouhý překážkový sprint, rozestavné běhy). Last update: Feher Jan, Mgr. (28.10.2019)
|
|
||
Cvičení: 1. - 7. Technika, didaktika, tréninkové prostředky NS, hladkého sprintu, překážkového sprintu a štafetových běhů Přednášky a semináře: 8. - 14. Historie a vývoj výkonů v atletických sprintech. Struktura výkonu ve sprintech s důrazem na techniku. Trénink krátkých a dlouhých sprintů. Trénink krátkých a dlouhých překážkových sprintů. Analýza techniky hladkých sprintů. Analýza techniky překážkových sprintů. Analýza tréninku krátkých a dlouhých sprintů. Analýza tréninku překážkových sprintů. Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (28.11.2018)
|