SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2017/2018
   Login via CAS
Development of reflective skills I. - OVP15650
Title: Rozvoj reflektivních dovedností studentů I.
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017 to 2017
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Class: Volitelné předměty pro PS
Annotation - Czech
Kurz bude zaměřen na reflexi problémových situací, které studenti zažívají během souvislé pedagogické praxe I. V centru pozornosti budou zejména strategie řešení kázně a řízení třídy, práce s pravidly atd. Budou konzultovány též případové studie žáků se specifickými poruchami učení a chování, žáků nadaných a žáků ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí.
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)
Aim of the course - Czech

Studenti zreflektují obtížné situace z výuky ze souvislé pedagogické praxe I. a rozvinou kompetence k řešení autentických situací ve výuce

Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)
Literature - Czech

Janík, T. (2005) Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido

Janík, T. (2009) Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido

Janík, T. a kol (2009) Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido

Janík, T., Minaříková E. a kol (2011) Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace a výzkum. Brno: Paido

Korthagen, F. a kol (2011) Jak spojit praxi s teorií: Didaktika realistického vzdělávání učitelů, Brno:Paido

Píšová M. (2005). Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Pardubice: Univerzita Pardubice. Fakulta humanitních studií

Spilková V., Tomková A. et al. (2010) Kvalita učitele a profesní standard. Praha. PedF UK

Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)
Syllabus - Czech

Skupinová reflexe

Komplexní pedagogické a výukové situace

Kompetence k řešení autentických situací ve výuce

Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html