|
|
|
||
The goal of the subject is to impart knowledge of structure and main functions of human body as propaedeutic professional base for occupation of vocational training teacher. The subject emphasises on basic knowledge of human body structure, control and regulation systems regarding to the development and biological speciality of the child, teenager* and adolescent development
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|
|
||
The goal of the subject is to impart knowledge of structure and main functions of human body as propaedeutic professional base for occupation of teacher. Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|
|
||
DYLEVSKÝ,I. Základy anatomie a fyziologie člověka. Olomouc: Epava, 1998. ISBN 80-901-667-0-9. HANUŠOVÁ, J. Základy biologie člověka. 1. Vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. 2013. ISBN 978-80-7290- 654-3. KOPECKÝ, M.; CICHÁ, M. Somatologie pro učitele. 1. vyd. Olomouc: UP, 2005. 263 s. ISBN 80-244-1072-9 MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro učitele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-7184-867-7. PŘÍVRATSKÝ, V. Biologie člověka pro učitele a vychovatele. Praha: PedF UK, 2004. ISBN 80-7290-182-6. Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|
|
||
Písemná zkouška v rozsahu doporučené literatury. Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|
|
||
1. Základní biologické pojmy. Člověk jako součást živé přírody. Hierarchie biologických soustav 2. Muskuloskeletární systém. 3. Kardiovaskulární a respirační systém. 4. Gastrointestinální systém. 5. Urogenitální systém. 6. Imunitní soustava. 7. Endokrinní soustava. 8. Nervová a smyslová soustava Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|