SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Special Education Assessment and Counseling I - ORSP18006
Title: Speciálně pedagogická diagnostika a poradenství I.
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: winter
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: unknown / unknown (35)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: priority enrollment if the course is part of the study plan
Annotation - Czech
Předmět je zaměřen na oblasti diagnostiky a poradenství v raném a předškolním věku (vývojová diagnostika, diagnostika školní zralosti, podpora rozvoje dítěte předškolního věku a prevence specifických poruch učení). Studenti se seznamují také se zásadami poradenské práce a specifiky administrace kvantitativních a kvalitativních diagnostických metod.
Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (22.05.2018)
Course completion requirements - Czech

Administrace diagnostického nástroje

Písemný test

Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (22.05.2018)
Literature - Czech

BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. ISBN 9788025118290.

BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 9788025125694.

OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.

SINDELAR, Brigitte. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. Vydání šesté. Přeložil Věra POKORNÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1082-5.

SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0899-0.

VÁGNEROVÁ, Marie a Jarmila KLÉGROVÁ. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 9788024615387.

Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (22.05.2018)
Syllabus - Czech

- Kvalitativní diagnostické metody - pozorování, rozhovor, analýza produktů

- Zásady poradenské práce

- Vývojové škály, specifika diagnostiky dětí v raném věku

- Diagnostika a podpora rozvoje motorických schopností (hrubá a jemná motorika, vizuomotorika)

- Diagnostika a podpora rozvoje zrakového vnímání

- Diagnostika a podpora rozvoje sluchového vnímání

- Školní zralost a připravenost (diagnostika a intervence)

- Prevence rozvoje specifických poruch učení

Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (22.05.2018)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html