|
|
|
||
Definition of the main Russian literature developmental tendencies from the Middle Ages until the present days -based on the
history of Russian society, Russian mentality and culture (including the emigrant artistic production of 19th and mainly 20th
century) and compared with the all-European and Czech development (focused according to students' subjects). Work with
artistic texts. Getting to know the function of fiction in the whole conception of foreign language teaching.
Last update: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)
|
|
||
Cíl kurzu: Seznámit studenty s vývojem ruské literatury od konce 18. do poloviny 19. stol. v porovnání a sepětí s utvářením ruské společnosti a kultury a s celoevropským a českým literárním vývojem. Rozvíjet dovednost analýzy a interpretace uměleckých textů.
Last update: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (09.03.2010)
|
|
||
5 konzultací, úspěšné vypracování závěrečného testu (možný je 1 opravný termín). Last update: HRIBKOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.02.2014)
|
|
||
STENDER-PETERSEN, A. Geschichte der Russischen literatur. München: Verlag C. H. Beck, 1993. JEHLIČKA, M.; NEUMANN, B.; PAROLEK, R.; ZADRAŽIL, L. Ruská literatura 19. století . Praha: Karolinum, 1993. PAROLEK, R.; HONZÍK, J. Ruská klasická literatura. Praha: Svoboda, 1977. HONZÍK, J. Dvě století ruské literatury. Praha: Torst, 2000. SVATOŇ, V. Z druhého břehu. Praha: Torst, 2002. MASARYK, T. G. Rusko a Evropa I, II, III. Spisy T.G.M. Praha: Ústav T. G. Masaryka, 1995, 1996.
Last update: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (09.03.2010)
|
|
||
Definition of the main Russian literature developmental tendencies from the Middle Ages until the present days -based on the history of Russian society, Russian mentality and culture (including the emigrant artistic production of 19th and mainly 20th century) and compared with the all-European and Czech development (focused according to students' subjects). Work with artistic texts. Getting to know the function of fiction in the whole conception of foreign language teaching. Last update: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)
|