|
|
|
||
Předmět zprostředkuje studentům systém znalostí, který jim usnadní kriticky posuzovat zdravotní informace se zvláštním zřetelem k problematice výchovy a vzdělávání. Studenti by měli na základě vlastní reflexe klíčových konceptů zdraví a nemoci pochopit význam široce pojaté zdravotní gramotnosti pro úspěšnou profesní činnost učitele. Cílem předmětu je motivovat studenty k aktivnímu zájmu o problematiku zdraví člověka v intencích evropské zdravotní strategie.
Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (02.01.2024)
|
|
||
HAMPLOVÁ, D. a kol. (2014). Rodina a zdraví – jejich vzájemné souvislosti. Praha: Sociologické nakladatelství. HOLČÍK, J. (2010). Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost. Brno: Masarykova univerzita. KEBZA, V. (2005). Psychosociální determinanty zdraví. Praha: Academia, 2005. KŘIVOHLAVÝ, J. (2009). Psychologie zdraví. Praha: Portál. KŘIVOHLAVÝ, J. (2002). Psychologie nemoci. Praha: Grada Publishing. MARMOT, M.; WILKINSON, R. G. Et al (2006). Social Determinants of Health. Oxford: Oxford University Press. PTÁČEK, R., BARTŮNĚK, P. a kol. (2016). Kontroverze současné medicíny. Praha: Mladá fronta. SCHWARTZBERG, J. G. et al. (2005). Understanding Health Literacy. New York: American Medical Association. ŠMÍDOVÁ MATOUŠOVÁ, O., TOLLAROVÁ, B., ČADA, K. a kol. (2017). Po stopách moci v nemoci: O morálce, moci a komunikaci v českém zdravotnictví. Praha: Sociologické nakladatelství. ZVÍROTSKÝ, M. (2010). Úvod do zdravotní gramotnosti pro pedagogy. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (14.09.2019)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=8012 Heslo pro hosty: Akreditace2024 Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.03.2024)
|