|
|
|
||
The course builds on the Introduction to the Didactics of Health Education. The course develops skills focused on the didactic transformation of the school curriculum in the educational field of Human and Health into educational reality. The course contributes to the development of didactic thinking of teaching students to meet the expected outcomes of the educational area Man and Health in school practice. It emphasizes the systematic understanding of teaching, explains the application and integration concept of health education. Emphasis is placed on teaching planning and work with preparation for teaching.
Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
The aim of the course is to develop students in the social skills of classroom management and to create a classroom climate that develops learning opportunities for students. Students choose, implement and evaluate teaching methods and forms with respect to the set goals. They reflect their own communication and presentation skills.
Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 15 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 25 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 13 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 12 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 30 hodin. Příprava na zkoušku a zkouška 35 hodin. Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
KOVAŘÍKOVÁ,M.; MARÁDOVÁ,E. (2020). Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí v kontextu kurikulární reformy a učitelského vzdělávání. PedfUK. VALIŠOVA,A.; KOVAŘÍKOVÁ,M. (2021). Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti. Grada. PASCH, M. & et. al. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. PETTY, G. (2006). Moderní vyučování. Praha: Portál. PRŮCHA, J. (2005). Moderní pedagogika. Praha: Portál. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2016). MŠMT.
Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
active participation in lessons lesson model preparation fulfillment of branch portfolio tasks. Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Teacher preparation for teaching Planning Evaluation of the planned and implemented procedure Designing teaching from the perspective of the teacher's activities Designing teaching from the perspective of students' activities Working with a learning goal Teaching methods and forms Deductive and inductive approach to teaching Research hours. Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|