|
|
|
||
Teaching observation practice precedes the continuous field practice. It is realized at primary schools and at lower stages of grammar schools and recommended school institutions. During the practice the students administer pedagogic diary, collect results of pupils’ work and the material for evaluation of one’s pedagogical activities. In the following reflective lessons, they present selected pedagogic situations which they consider as tough and consult various ways of their solutions.
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (04.09.2017)
|
|
||
Observace zadaného počtu vyučovacích hodin, vytvoření záznamů z pozorování v průběhu semestru a esej na zadané téma jsou podmínkou udělení zápočtu. Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (04.09.2017)
|
|
||
Základní studijní literatura HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. STARÝ, K.; LAUFKOVÁ,V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. Doporučená studijní literatura CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. JANÍK, T. a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Paido 2007. JANÍK, T.; MAŇÁK, J.; KNECHT,P. Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido, 2009. KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. LUKÁŠOVÁ, H. Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál, 2010. PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R.Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno: AISIS, 2006. Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (04.09.2017)
|