|
|
|
||
Didactics 1 in the follow-up master's study focuses on creating and developing students' ability to prepare and lead art education. The main topics are: preparation and reflection of own didactic projects in order to develop students' visual literacy; structure of teaching units; goals and methods of art education; teaching units; lesson preparation structure; task verification; evaluation of didactic projects and implemented teaching. The study aims to form and reflect on the art educator's own profile. The course analyzes teaching units from listening and own outputs within the field practice. Students perform their evaluation and conceptual analysis. Students establish and manage a developmental didactic portfolio, which is the basis for forming their own, distinctive concept of teaching and professional identity.
Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (25.02.2022)
|
|
||
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 10 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 10 minut Samostudium literatury (za semestr) 20 hodin Práce se studijními materiály (za semestr) 20 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) 20 hodin
Plnění předmětu Seminární práce 10 hodin Příprava na zápočet 10 hodin Příprava na zkoušku a zkouška 10 hodin Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (25.06.2021)
|
|
||
Prezentace portfolia didaktických projektů vlastních i pozorovaných, ústní zkouška Last update: Straková Hana, Ing. (30.09.2019)
|
|
||
FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M., Výtvarná výchova. 1. a 2. díl, (pro 6. a 7. roč. ZŠ, pro 8. a 9. roč.), Praha: Fortuna 1999. Ukázky dobré praxe. Soubor videohospitací. Interní materiál KVVPedF UK. 2019 Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Last update: Straková Hana, Ing. (30.09.2019)
|