|
|
|
||
Concert performance of the prepared repertoire and organization of the whole event. The graduation concert is both a public presentation of an important part of long and demanding study and is a real verification of students' ability to bring a long-term, versatile project to a comprehensive result. From the dramaturgical point of view, the student performs an aesthetically comprehensive program, containing compositions of various stylistic periods of world and Czech music. The program includes solo compositions of large and small forms, content-intensive and purely virtuoso - student has a choice in a very wide range of instrumental literature. In the selection of the program, emphasis is placed on versatility with respect to the future teaching profession and at the same time, it is chosen with respect to one's own possibilities and dispositions. It is customary to invite colleagues as co-performers and to present student's mastery of musical collaboration in the field of ensemble playing. From the organizational and economic point of view, the student is faced with the reality of completely non-artistic but priority concerns, the result of their solution is also an important aspect of project success.
Last update: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (30.09.2020)
|
|
||
Přímá výuka Cvičení 1 hodina Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 120 minut Práce se studijními materiály (za semestr) 6 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) 25 hodin Plnění předmětu Příprava na zkoušku a zkouška 25 hodin Last update: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (23.01.2023)
|
|
||
Realizace absolventského magisterského koncertu. Repertoár koncertu je výsledkem dlouhodobé práce studenta a je koncipován po vzájemné dohodě studenta s vyučujícím. Součástí plnění předmětu je také organizační příprava a zajištění absolventského koncertu včetně jeho propagace. Last update: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (23.01.2023)
|
|
||
Party a partitury evropské klasické nástrojové hudby 18., 19. a 20. století, soudobá hudba. Notový materiál. Audionahrávky a videonahrávky. Music sheets and scores of European classical instrumental music of the 18th, 19th and 20th centuries. Music material. Audio recordings and videos. BRENDEL, ALFRED. On Music. A Cappella Books. Chicago 2007 COOKE, JAMES FRANCIS. Great Pianists on Piano Playing. Dover Publications, Inc., Mineola, New York 1999 NEUHAUS, HEINRICH. The Art of Piano Playing. Kahn & Averill London 2016 ELDER, DEAN. Pianists at Play. Kahn & Averill, London 1989 PANENKA, JAN. Pianistova práce před koncertem. In: Živá hudba V, SPN, Praha 1973. RUSH, M. Playing the Violin. London: Taylor & Francis 2006 BARENBOIM, DANIEL. A Life in Music. Arcade Publishing, New York 2003 SANDOR, GYORGY. On Piano Playing. Motion, Sound and Expression. Schirmer Books, New York 1981. KOGAN, GRIGORIJ M. Před branou mistrovství. Nakladatelství AMU, Praha 2012 STEVANOVIČ, ENA. Tréma u hudebníků a její prevence ve vzdělávacím systému. NakladatelstvíKarolinum 2018 FLESCH, C.: The Art of Violin Playing. New York: Carl Fischer, Inc. 1924. GALAMIAN, I.: Principles of Violin Playing and Teaching. New York: Dover Publications 2013. HART, G.: The violin and its music. Boston: Ditson 1883.
Last update: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (15.10.2020)
|
|
||
Práce na nastudování repertoáru absolventského koncertu dle individuálního studijního plánu s akcentem na dosažení maximální možné umělecké úrovně interpretace. Příprava na veřejnou prezentaci nastudovaného repertoáru. Vyřešení organizačních příprav koncertu. Last update: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (23.01.2023)
|
|
||
Student vytvoří dramaturgický koncept, sestaví ucelený program koncertu, volí dle svého zaměření ze skladeb různých stylových období (baroko, klasicismus, romantismus, hudba 20. a 21. století) Student je schopen interpretovat náročné sólové skladby velkých forem i drobnější kompozice, přičemž prokazuje výrazovou hloubku i technickou vyspělost. Student interpretuje zvolené skladby s ohledem na celek i jednotlivé detaily. Student dokáže tvůrčím způsobem spolupracovat s dalšími interprety při interpretaci komorních skladeb. Student dokáže sestavit program s ohledem na jeho vlastní zaměření, dispozice i budoucí učitelskou praxi. Student zajišťuje organizační stránku koncertu včetně zajištění prostoru. Student zajišťuje propagaci koncertu, včetně využití jak tištěných materiálů, tak elektronických nástrojů komunikace. Student prokazuje schopnost přistoupit k prezentaci svého koncertu i s ohledem na publikum. Student analyzuje svůj vlastní výkon po dramaturgické, interpretační a organizační stránce. Last update: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (14.09.2024)
|