|
|
|
||
Interpretační seminář má komplexní charakter a probíhá současně pro všechny ročníky bakalářského i navazujícího magisterského programu Hudební výchova – Hra na nástroj. Jde o jeden ze základních bodů celého studia, proto je koncipován na plných 6 semestrů bakalářského a 4 semestry magisterského studia.
Cíle kurzu je možno shrnout do tří základních okruhů:
1) Ověření vlastních interpretačních dovedností, schopností a možností formou vystoupení před publikem.
2) Hodnocení a rozbor přednesených výkonů. Zde se předpokládá vůdčí role studentů vyšších ročníků.
3)Poznávání významných interpretačních a pedagogických osobností minulosti in současnosti, pronikání k podstatě hudebního sdělení při použití adekvátních technických prostředků
The interpretive seminar is comprehensive and takes place simultaneously for all years of the bachelor's and subsequent master's program Musical Education - Playing an Instrument. It is one of the fundamental aspects of the whole program, therefore it is designed for a full 6 semesters of bachelor's and 4 semesters of master's studies.
The objectives of the program can be summarized in three basic areas:
1) The verification of ones own interpretive skills, capabilities and possibilities, through performances infront of an audience.
2) The evaluation and analysis of lectures. Here, senior students are expected to take a leading role.
3) Getting to know important interpretive and pedagogical personalities of the past and present, and grasping the essence of the musical message through adequate technical means.
Last update: Palkovská Jana, doc. MgA. (15.10.2020)
|
|
||||||||||||||||||||||
Last update: Gregor Vít, doc. PhDr. MgA., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Podmínkou započtení předmětu je aktivní účast ve výuce, kreativita a instrumentální vystoupení alespoň menšího rozsahu nejméně jednou za akademický rok Last update: Gregor Vít, doc. PhDr. MgA., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Klasická evropská nástrojová literatura 18., 19. a 20. století. Notový materiál. Audionahrávky a videonahrávky interpretačních výkonů. Recenze a kritiky koncertního života v českém i zahraničním tisku. Music sheets and scores of European classical instrumental music of the 18th, 19th and 20th centuries. Music material. Audio recordings and videos of interpretive performances. BURLEY-ALLEN, M. Listening. The Forgotten Skill. New York : John Willey, Inc. 1995 EHNES, J. Homage [CD/DVD]. (James Ehnes Plays the Fulton Collection of Violins and Violas). Onyx Classics 2009. BRENDEL, A. Music. Sence and Nonsence – Collected Essays and Lectures. Robson Press : London, 2015.
Last update: Gregor Vít, doc. PhDr. MgA., Ph.D. (15.10.2020)
|
|
||
Komunikace probíhá v otevřené atmosféře, všichni účastníci jsou si vědomi faktu exaktní neměřitelnosti uměleckých disciplín. Trvalou snahou vyučujícího je přibližování a poznávání podstatných složek (markantů) notového zápisu a možností kreativní práce s nimi na všech stupních vývoje. V návaznosti na to přichází diskuse o názorech na hudební obsah reprodukovaných skladeb a vhodné volbě technických prostředků k jeho realizaci. Vedle toho je třeba mít stále na paměti didaktickou složku celého procesu, ujasňování principů formování osobnosti mladého interpreta i pedagoga, rozlišení profesionální stránky výkonu od osobnostního vkladu (nadto i jejich vzájemnou interakci). Důležitým prvkem je také seznamování se s různými typy interpretů s důrazem na individuální přístup k jednotlivým žákům v pedagogické praxi. Pro výchovu budoucích pedagogů má interpretačně-pedagogický seminář nezastupitelný význam. Last update: Gregor Vít, doc. PhDr. MgA., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Studující dovede hodnotit interpretační výkony různých klavíristů, houslistů. Studující umí zdůvodniz své stanovisko a obhájit svůj názor. Studující ovládá principy kultivované diskuze. Studující předvede vlastní repertoár před publikem Last update: Gregor Vít, doc. PhDr. MgA., Ph.D. (18.09.2024)
|