Last update: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (27.10.2019)
In the context of Continuous Practice, students attend several types of choirs working at the 2nd level of elementary schools, at grammar schools, colleges or elementary schools (non-selective, selective, youth, boys ...) and cooperate with individual choir masters. The experience gained can then capitalize on their choirmaster practice. Reflections on their outputs are obtained directly from the choirmaster or from the present teacher. They also assign tasks for the following lessons and check systematic and correct preparation for individual exams.
Last update: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (15.09.2019)
V rámci Souvislé praxe studenti navštěvují několik typů sborů působících na 2. stupni ZŠ, na gymnáziích, VOŠ nebo ZUŠ (nevýběrový, výběrový, mládežnický, chlapecký...) a spolupracují s jednotlivými sbormistry. Získané zkušenosti pak mohou zúročit ve své sbormistrovské praxi. Reflexi na své výstupy získávají přímo od sbormistrů nebo od přítomného pedagoga. Ti též zadávají úkoly pro následující lekce a kontrolují systematičnost a správnost přípravy na jednotlivé zkoušky.
Literature - Czech
Last update: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (03.09.2018)
TICHÁ A. Učíme děti zpívat. Praha : Portál 2006. ISBN: 80-7178-916-X, 146 s.
STAŠEK, Č. ABC začínajícího sbormistra. Praha : Supraphon, 1981.
Requirements to the exam - Czech
Last update: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (13.09.2020)
- návštěva vybraných sborů
- vypracování písemné reflexe obsahující popis a komentář k průběhu zkoušky