Last update: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (19.01.2020)
The teaching practice of the choir represents active cooperation of students with the teacher in the course Choir singing. Under the leadership of the choirmaster, students have the opportunity to apply the knowledge and skills acquired in the study of musical disciplines (Conductor Preparation, Sheet Music, Conductor Practice). Practice offers the opportunity to rehearse with a large mixed choir, composed of students of HV from both lower and upper grades. In addition to using practical disciplines, it places demands on creativity, interaction, communication. The importance of the subject lies in the immediate possibility of consulting interpretation and conducting issues. Students learn how to test, then discuss the possibilities of conducting solutions to the issue, raise questions, propose their own solutions.
Last update: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (20.01.2020)
Pedagogická praxe oboru Sbormistrovství představuje aktivní spolupráci studentů s pedagogem při předmětu Sborový zpěv. Pod vedením sbormistra mají studenti možnost aplikovat znalosti a dovednosti nabyté při studiu hudebních disciplín (Příprava dirigentských výkonů, Hra partitur, Dirigentská praxe). Praxe nabízí možnost zkoušet s velkým smíšeným sborem, sestaveným ze studentů oboru HV z nižších i vyšších ročníků. Kromě využití praktických disciplín klade nároky na kreativitu, interakci, komunikaci. Význam předmětu spočívá v okamžité možnosti konzultace interpretační a dirigentské problematiky. Studenti se učí způsobu zkoušení, následně diskutují o možnostech dirigentského řešení dané problematiky, vznášejí dotazy, navrhují vlastní způsoby řešení.
Literature - Czech
Last update: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (07.01.2018)
KOLÁŘ, J.; ROB, J.; ŠTÍBROVÁ, I. Sborový zpěv a řízení sboru. 2. vyd. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-556-6.
PECHÁČEK, S. Základy taktování. 2. vyd. Praha : PedF UK, 2003. ISBN 80-7290-137-0.
STAŠEK, Č. ABC začínajícího sbormistra. 1. vyd. Praha : Supraphon, 1981.
FEDOR, V.; VRCHOTOVÁ – PÁTOVÁ, J. Sborový zpěv a řízení sboru. 1. vyd. Praha – Bratislava : Editio Supraphon, 1969.
BROŽ, J.; KAŇÁK, Z. Základy dirigování. 1. vyd. Praha : Panton, 1982.
Partitury vokálních a vokálně instrumentálních děl.
Syllabus - Czech
Last update: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (14.09.2021)
Jednotlivé semináře zahrnují rozezpívání, na kterých se podílejí studenti sbormistrovství, a studium sborových skladeb s důrazem na stylovou interpretaci. Systematický rozvoj pěveckých dovedností a návyků, intonačních schopností a rytmického cítění s důrazem na výchovu sborového zpěváka. Hlasová cvičení rozvíjející konkrétní pěvecké dovednosti - zpěv legato, staccato, portamento, cvičení na rozšiřování hlasového rozsahu.
Doplňující sborový materiál rozšiřující znalost základního repertoáru smíšených sborů různých období a žánrů a rozvíjející pohotovost ve čtení sborových partů.
Smíšený sbor zkouší v úterý 15.20-16.50 v C1.
Vystoupení smíšeného sboru v ZS:
17. 11. Karolinum - Mendelssohn Bartholdy, Dvořák, Novák
9. 12. Karolinum - Ryba, Fišer
Course completion requirements - Czech
Last update: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (20.01.2020)
Aktivní spolupráce ve zkouškách smíšeného sboru podle pokynů pedagoga. Další podmínky totožné s předmětem Smíšený sbor - ON2308133.