|
|
|
||
The subject is focused on the learn about of psychomotor skills. As part of the course, students will acquire a stack of movement and psychomotoric games, learn about the basics of organization and management of movement activities. Psychomotorics connects movement with mental activity, the child's psyche and social aspects, and intentional games and activities aim to influence the child in these areas. An unmissable aspect of the subject is the focus on the issue of inclusion of disabled students into PE teaching.
Last update: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Studující rozvíjí své kompetence v oblasti psychomotoriky. Studující porovnávají a kategorizují psychomotorická cvičení. Studující získávají základní teoretické znalosti z oblasti psychomotoriky. Last update: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (10.01.2025)
|
|
||
Předmět je hodnocen 2 kredity, časová dotace na studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka: 12 hodin Příprava na zápočet: 28 hodin Samostudium: 20 hodin Last update: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Last update: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Adamírová, J. (1995). Hravá a zábavná výchova pohybem (základy psychomotoriky). Praha: Unie zdravotní TV ČASPV. Blahutková, M. (2007). Psychomotorika. Brno: Pedf MU Blahutková, M., & Koubová, J. (1995). Psychomotorika aneb prožitek z pohybu. Brno: Oddělení inovačních a rozvojových programů CDVU MU Brno Blahutková, M., Klenková, J., & Zichová, D. (2007). Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti. Brno: Masarykova univerzita Blahutková, M., & Pavlínková, Z. (1999). Využití netradičního náčiní v hodinách tělesné výchovy na I. stupni ZŠ. Brno: CDVU MU Dvořáková, H. (2012). Školáci v pohybu - tělesná výchova v praxi. Praha: Grada Dvořáková, H., & Michalová, Z. (2004). Využití psychomotoriky ve škole. Praha: PedF UK Hermová, S. (1994). Psychomotorické hry. Praha: Portál Kurtz, L.A. (2015). Hry pro rozvoj psychomotoriky pro děti s ADHD, autismem, smyslovým postižením a dalšími handicapy. Praha: Portál Szabová, M. (1999). Cvičení pro rozvoj psychomotoriky. Praha: Portál Last update: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Hry zaměřené na poznávání a vnímání vlastního těla i sebe sama Hry na zvládání prostoru a orientaci v něm Hry na zvládání materiálního okolí Hry na záměrné rozvíjení sociálních vztahů Hry s obsahem lokomočních cvičení Hry s obsahem manipulačních cvičení Relaxační techniky Zpětná vazba Last update: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Studující prokazuje dostatečně osvojený zásobník cvičení z oblasti psychomotoriky. Studující rozlišuje hry patřící do psychomotoriky. Studující aplikuje psychomotorická cvičení ve vyučovací jednotce TV. Studující zhodnocuje aplikovanou psychomotorickou vyučovací jednotku a provede sebe reflexi. Studující aplikuje teoretické znalosti z psychomotoriky ve vyučovací jednotce TV. Last update: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (10.01.2025)
|