SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2017/2018
   Login via CAS
Diagnosis of Speech and Language Disorders at a School Age - OPNS1S153B
Title: Diagnostika NKS ve školním věku
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017 to 2018
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, Ex [HT]
Capacity: 24 / 24 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Teacher(s): doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Pre-requisite : OPNS1S147B
Is pre-requisite for: OPNS1S159B
Annotation - Czech
Studenti se v rámi předmětů seznámí s diagnostickými a terapeutickými metodami, které jsou používány u dětí školního věku s narušenou komunikační schopností. Pozornost je věnována žákům s foneticko-fonologickými obtížemi,se specificky narušeným vývojem řeči, s palatolalií, s poruchami fluence řeči, s myofunkčními poruchami, s dysartrií. Seznámí se s poskytováním logopedické intervence žákům s narušenou komunikační schopností v rezortu školství i zdravotnictví.
Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (31.01.2020)
Course completion requirements - Czech

- 80% účast na seminářích;

- ústní zkouška;

- zpracování diagnostický materiálů pro jednotlivé typy narušení komunikační schopností jedinců ve školním věku

Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (03.02.2020)
Literature - Czech

KLENKOVÁ, Jiřina, BOČKOVÁ, Barbora, BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (2012): Kapitoly pro studenty logopedie. Brno: Paido.

KLENKOVÁ, Jiřina (2006): Logopedie. Praha: Grada.

KRAHULCOVÁ, Beáta (2013): Dyslalie – Patlavost. Vady a poruchy výslovnosti. 2. rozš. a přeprac. vydání. Praha: BEAKRA. 

LECHTA, Viktor (2010): Koktavost: integrativní přístup. 2. rozšiř. a přeprac. Vyd. Praha: Portál. 

LECHTA, Viktor a kol (2005): Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál

LECHTA, Viktor ( 2011): Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál

ŠKODOVÁ, Eva, JEDLIČKA, Ivan a kol. (2007): Klinická logopedie. 2., aktualizované vydání. Praha: Portál.

VÍTKOVÁ, M. ed. (2004): Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. přeprac. a rozšíř. vydání. Brno: Paido.

 

Další odborná literatura a jiné zdroje budou studentům předávány v průběhu seminářů

Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (03.02.2020)
Syllabus - Czech

- Diagnostika narušené komunikační schopnosti ve školním věku;

- diagnostické postupy a materiály u žáků se specificky narušeným vývojem řeči; 

- specifika edukace žáků s vývojovou dysfázií;

- poradenský systém;

- žák s balbuties a tumultus sermonis;

- možnosti diagnostických a terapetuických přístupů u balbuties;

- diagnostika a možné terapeutické přístupy u žáků s dysartrií.

Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (03.02.2020)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html