|
|
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (29.10.2019)
|
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (29.10.2019)
The aim is to understand basic pedagogical researches, to master basic concepts and methodological procedures of research surveys, to recognize aspects of quantitative and qualitative research, to understand their diversity, to wash inappropriate methodological procedures for their own final work. |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (29.10.2019)
FERJENČÍK, P. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál. 2000. s. 255. ISBN 978-80-7367-815-9 GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2.rozšířené vydání Brno: Paido, 2010. s. 261. ISBN 978-80-7315-185-0. HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2. HENDL, J. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. 3., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-482-3. CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1993. ISBN 80-7067-287-0. KERLINGER, Fred. N. Základy výzkumu chování: pedagogický a psychologický výzkum. Praha: Academia,1972. s 708. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998. 270 s. ISBN 80-7184569-8. |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (29.10.2019)
1. A quantitative and qualitative approach to the acquisition and processing of data, the question of hypotheses and their testing. 2. Field of data collection, data processing. 3. Inspection of the results and their processing, interpretation of the results. 4. The basics of descriptive statistics. 5. Computer programs for statistical data processing. 6. The formal regulation of professional texts, including the bibliographic citations, and in accordance with the applicable standards. |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (29.10.2019)
80 % attendance at seminars |