|
|
|
||
The aim of the course is to acquaint the students with the possibilities of using information and communication technologies in teaching the Russian language, to provide them with an idea of electronic (and especially online) resources that can be used in practice and also to acquaint them with the issue of electronic and interactive textbooks.
Last update: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (17.04.2021)
|
|
||
Studující:
Last update: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
|||||||||||||||||||||||
Last update: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (25.04.2021)
|
|
||
Předmět je zakonče zápočtem. Zápočet získají studenti, kteří:
Last update: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
AZIMOV, E. G. Informacionno-komunikacionnyje technologii v prepodavaniji russkogo jazyka kak inostrannogo. Moskva : Russkij jazyk. Kursy, 2012. ISBN 978-5-88337-283-3. KIREJCEVA, A. N. Azbuka testirovanija. Sankt-Peterburg : Zlatoust, 2013. ISBN 978-5-86547-637-5. KONSTANTINOVA, L., PRONINA, E., ZUBAREVA, Ju. Elektronnyj učebnik RKI: Sovremennyj obrazovatelnyj resurs novogo pokojenija. Saarbrücken : LAP LAMBERT Academic Publishing, 2014. ISBN 978-3-659-66031-3. RIES, L., KOLLÁROVÁ, E. (eds.) Svět cizích jazyků dnes: Inovační trendy v cizojazyčné výuce. Bratislava : DIDAKTIS, 2004. ISBN 80-89160-11-5. ROZBOUDOVÁ, L., KONEČNÝ, J. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka kak vtorogo inostrannogo: jazykovyje sredstva. Praha: Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-4277-2. ROZBOUDOVÁ, L. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka kak vtorogo inostrannogo: rečevyje umenija. Praha: Karolinum, 2020. ISBN 978-80-246-4635-0. ROZBOUDOVÁ, L., KONEČNÝ, J. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka kak vtorogo inostrannogo: izbrannyje aspekty obučenija russkomu jazyku v češskoj obrazovatelnoj srede. Praha: Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-5073-3. ŠČUKIN, A. N. Russkij jazyk kak inostrannyj: osnovy učebnikovedenija. Moskva : Izdatelstvo IKAR, 2018. ISBN 978-5-7974-0605-1. ŠIBKO, N. L. Obščije voprosy metodiki prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. Sankt-Peterburg : Zlatoust, 2014. ISBN 978-5-86547-736-5. Odborné články v didakticky orientovaných periodických i neperiodických publikacích (tištěných i online). Last update: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (04.09.2023)
|
|
||
Vzhledem k účasti studentů na pedagogických praxích a zrušení části výuky v průběhu měsíce listopadu je přímá výuka realizována v rozsahu 3 hodiny / týden seminář. S ohledem na obsahovou náplň předmětu může být část výuky realizována také hybridní či online formou, a to zejména s cílem, aby si studenti prakticky vyzkoušeli práci v některém z online výukových prostředí. Semináře budou zaměřeny prakticky a jejich cílem bude rozvíjet zejména praktické dovednosti aplikovat poznatky z dřívějších didakticky orientovaných předmětů do praxe. Studentům budou průběžně zadávány úkoly, které budou společně na seminářích prezentovány, vyhodnocovány a reflektovány. Důraz bude kladen na zapojování moderních technologií jak do procesu plánování, přípravy i realizace úkolů. V souladu s novým RVP ZV bude kladen důraz na to, aby byli studenti schopni v rámci své budoucí profese rozvíjet digitální kompetenci žáků základních i středních škol. 1. Internetové zdroje pro výuku ruského jazyka na základních a středních školách. Last update: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7734 Last update: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (03.08.2019)
|
|
||
Studující:
Last update: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Předpokládá se znalost látky probírané v rámci didaktických předmětů (zejména Oborová didaktika RJ 1 a 2) v předcházejících semestrech. Last update: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|