|
|
|
||
This course examines the practical ability to apply theoretical lingvodidactic knowledge in the teaching of Russian in primary school, as well as the student's ability to master the educational process in its broadest context. The students demonstrate the ability to use all language means to form all components of pupils' communication competence with regard to their individuality and the specifics of teaching Russian at secondary school in Czech school environment. As part of a practice in the Russian language, the students implement their own teaching activities, perform all other activities related to the profession of a secondary school teacher, while creating their own portfolio and managing other assigned tasks. The students continuously discuss and reflect on all activities with the faculty teacher and the departamental didactics specialist, after finishing the practice there is a detailed reflection and evaluation of the whole practice process.
Last update: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (17.04.2021)
|
|
||
Studující - rozumí obecně-pedagogickým i oborově-didaktickým principům a zásadám výuky ruského jazyka na základní škole, přičemž tyto principy a zásady uplatňuje ve vlastní výuce. Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
|||||||||||||||||||||
Reflektivní semináře na fakultě: 12 hodin (semestr) Samostudium literatury: 12 hodin (semestr) Doba věnovaná pozorování výuky: min. 4 hodiny (semestr) Přímá výuková činnost: 12 hodin (semestr) Reflektivní rozhovory s provázejícím učitelem: 12 hodin Plnění průběžných úkolů, přípravy na výuku, související činnosti ve škole a tvorba portfolia: hodin 60 (semestr) Celkem 112 hodin Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (30.09.2024)
|
|
||
Požadavky pro splnění Praxe na ZŠ LS 2023/2024 Termín praxe 18. 3. -12. 4. 2024 (pro oba předměty dohromady)
Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (16.01.2024)
|
|
||
AKIŠINA, А. А., КAGAN, О. Е. Učimsja učiť.Moskva : Russkij jazyk, 2010. ISBN 978-5-88337-044-0. FEDOTOVA, N. L. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. Sankt-Petěrburg : Zlatoust, 2013. ISBN 978-5-86547-684-9. HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988. CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru. Praha : Academia, 2006. ISBN 978-80-200-2274-5. JELÍNEK, S., PURM, R., VESELÝ, J. Didaktika ruského jazyka : vybrané kapitoly. Hradec Králové : Gaudeamus, 2003. ISBN 80-7041-174-0. KONEČNÝ, J., ROZBOUDOVÁ, L. Didaktika fonetiky a grafiky ruského jazyka v praxi. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019. Dostupné z: Metodičeskaja masterskaja. Moskva : Russkij jazyk. Kursy, 2012. ISBN 978-5-88337-217-8. RADA EVROPY. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0404-4. ROZANOVA, S. P. Prepodavateljam RKI. Sto sorok cem poleznych voprosov. Moskva : Flinta, 2015. ISBN 978-5-9765-2043-1. ROZBOUDOVÁ, L., KONEČNÝ, J. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka: jazykovyje sredstva. Praha: Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-4277-2. ROZBOUDOVÁ, L. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka: rečevyje umenija. Praha: Karolinum, 2020. ISBN 978-80-246-4635-0. ROZBOUDOVÁ, L., KONEČNÝ, J. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka: izbrannyje aspekty obučenija russkomu jazyku v češskoj obrazovatelnoj srede. Praha: Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-5075-3. ŠČUKIN, A. N. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. 2. vyd. Moskva : Vysšaja škola, 2010. ISBN 978-5-06-006231-1. VESELÝ, J. Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku. Praha : SPN, 1985. Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (21.01.2022)
|
|
||
1. Specifika výuky RJ na základní škole. 2. Kurikulární a programové dokumenty (SERRJ, RVP ZV, Standardy). 3. Vedení třídy, práce se skupinou. 4. Práce s jazykovými prostředky a rozvoj řečových dovedností na ZŠ. 5. Zapojení ICT do výuky. 6. Specifika didaktických materiálů pro žáky na ZŠ. 7. Motivace a aktivizace žáka. 8. Evaluace a autoevaluace. 9. Hospitace ve výuce a její reflexe. 10. Plánování, realizace a reflexe výukové jednotky. Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (17.01.2024)
|
|
||
Sudující - stanovuje adekvátní cíle vyučovací jednotky, - plánuje vyučovací jednotku v souladu se stanovenými cíli výuky, - efektivně rozvíjí jazykové návyky a řečové dovednosti žáků dle stanoveného cíle, - kriticky hodnotí nabízené výukové materiály v učebnici, využívá je efektivně, v případě potřeby vytváří vlastní doplňkové výukové materiály, - průběžně formativně hodnotí výukový proces a výsledky učení žáků, - vhodným způsobem motivuje žáky k učení, - při vlastní výuce respektuje všechny didaktické principy výuky cizího jazyka. Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|