|
|
|
||
This subject tests prctical skills of the students to apply theoretical linguodidactic knowledge in their own process of Russian language teaching at elementary school. It also tests the stedents´ ability to manage the educational process in its widest range. The student shows ability to use all the language systems in order to form all the aspects of pupils´ communicative competence with respect to their individuality and specifics of the Russian language teaching in teh Czech school environment. In the course of the pedagogical practice the student realizes his/her own educational activity, he/she realizes all the activities connected with the profession of a teacher at elementary school. He/she creates his/her own portfolio and completes other given tasks. The student has to discuss all his/her activities with a faculty teacher and a branch didactic. After finishing the practice the student has to take part in a detailed reflection and evaluation of the whole practice.
Last update: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (04.05.2017)
|
|
||
Předmět prověřuje praktickou schopnost aplikace teoretických lingvodidaktických poznatků při vlastní výuce ruského jazyka na základní škole, jakož i schopnost studenta zvládnout výchovně-vzdělávací proces v jeho nejširších souvislostech. Student prokazuje schopnost využívat všechny jazykové prostředky k formování všech složek komunikativní kompetence žáků se zřetelem k jejich individualitě i specifikům výuky ruštiny na základní škole v českém školním prostředí.Vrámci souvislé praxe z ruského jazyka student realizuje vlastní výukovou činnost, vykonává i všechny další činnosti spojené s profesí učitele základní školy, přičemž vypracovává vlastní portfolio a další zadané úkoly. Veškerou činnost student průběžně diskutuje a reflektuje s fakultním učitelem a oborovým didaktikem, po skončení praxe pak následuje podrobná reflexe a zhodnocení celé praxe. Last update: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (04.05.2017)
|
|
||
Požadavky pro splnění Praxe na ZŠ LS 2020/2021 Termín praxe 15. 3. -9. 4. 2021 (pro oba předměty dohromady)
Povinnosti studenta PedF na praxi dle Směrnice pro pedagogickou praxi na ZŠ:
Formuláře a další související materiály k praxi naleznete v Moodle kurzu „Souvislá praxe z ruského jazyka na ZŠ“: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7045 V případě nepříznivé epidemiologické situace bude realizována praxe alternativně po dohodě dle aktuální situace. Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
Základní literatura Аkišina, А. А., Кagan, О. Е. Učimsja učiť.Moskva : Russkij jazyk, 2010. ISBN 978-5-88337-044-0. Hendrich, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988. Jelínek, S., Purm, R., Veselý, J. Didaktika ruského jazyka : vybrané kapitoly. Hradec Králové : Gaudeamus, 2003. ISBN 80-7041-174-0. RADA EVROPY. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0404-4. Školské dokumenty.
Doporučená literatura FEDOTOVA, N. L. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. Sankt-Petěrburg : Zlatoust, 2013. ISBN 978-5-86547-684-9. Choděra, R. Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru. Praha : Academia, 2006. ISBN 978-80-200-2274-5. Jelínek, S. a kol.: Kapitoly z metodiky vyučování ruštině. 2. vydání. Praha : SPN, 1980. Jelínek, S. a kol. Metodické problémy vyučování cizím jazykům. Praha : SPN, 1976. LEONŤJEV, A. A. Metodika. Moskva : Russkij jazyk, 1988. ISBN 80-200-00057-2. Malíř, F. a kol. Metodika obučenija russkomu jazyku. Praha : SPN, 1967. Metodičeskaja masterskaja. Moskva : Russkij jazyk. Kursy, 2012. ISBN 978-5-88337-217-8. ŠČUKIN, A. N. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. 2. vyd. Moskva : Vysšaja škola, 2010. ISBN 978-5-06-006231-1. Veselý, J. Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku. Praha : SPN, 1985. Živaja metodika. Moskva : Russkij jazyk. Kursy, 2009. ISBN 978-5-88337-010-5. Učební soubory pro výuku ruského jazyka na základních a středních školách. Vybrané články z časopisů Cizí jazyky, Russkij jazyk za ruběžom a dalších. Last update: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (04.05.2017)
|