|
|
|
||
The aim of this course is to familiarize students with the issue of teaching productive language skills in Russian language in the context of teaching Russian language in a Czech school environment. Emphasis is put especially on the creation of student´s practical skills of effective use of individual techniques that lead to the formation of skills in an independent oral and written performance of the pupils in Russian language at elementary and high schools.
Last update: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (16.09.2018)
|
|
||
Cílem kurzu je seznámit studenty s problematikou výuky produktivních řečových dovedností v ruském jazyce v kontextu výuky ruštiny v českém školním prostředí. Důraz je kladen především na utváření praktických dovedností studentů efektivního využívání jednotlivých technik, které vedou k formování dovedností v samostatném ústním a písemném projevu žáků v ruském jazyce na základních a středních školách. Last update: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (16.09.2018)
|
|
||
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae4e76c4f746f4ed1908c481132d8882d%40thread.tacv2/conversations?groupId=2982a10d-6237-410f-83b9-31b8e99c21e4&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (11.02.2021)
|
|
||
1. Aktivní účast na seminářích,povoleny jsou max. 2 absence za semestr. 2. Průběžné, včasné plnění všech zadaných úkolů dle stanovených požadavků. 3. Vypracování všech vlastních didaktických materiálů, které jsou zadány v elektronickém kurzu Didaktika ruského jazyka II v systému moodle (https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5660), a to dle uvedených pokynů. Termín odevzdání didaktických materiálů v elektronické a tištěné podobě je 11. 5. 2021. 4. Splnění zápočtového testu - min. míra úspěšnosti je 70 %, zápočtový test lze opakovat pouze 1x (vypsán bude 1 řádný a 1 opravný termín). V případě nepříznivé epidemiologické situace bude výuka probíhat na platformě Microsoft Teams a zápočet bude realizován ústně při zapnutí webkamery. Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (26.01.2021)
|
|
||
Základní literatura Аkišina, А. А., Кagan, О. Е. Učimsja učiť.Moskva : Russkij jazyk, 2010. ISBN 978-5-88337-044-0. Hendrich, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988. Jelínek, S., Purm, R., Veselý, J. Didaktika ruského jazyka : vybrané kapitoly. Hradec Králové : Gaudeamus, 2003. ISBN 80-7041-174-0. Rada Evropy. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0404-4. Rozboudová, L. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka kak vtorogo inostrannogo: rečevyje umenija. Praha: Karolinum, 2020. ISBN 978-80-246-4635-0. Školské dokumenty.
Doporučená literatura Beljajeva, G. V., Sivenko, L. S., Špico, L. V. Pišem pravil´no. 2. vyd. Moskva : Russkij jazyk – Kursy, 2011. ISBN 978-5- 88337-083-9. Fedotova, N. L. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. Sankt-Petěrburg : Zlatoust, 2013. ISBN 978-5-86547-684-9. Choděra, R. Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru. Praha : Academia, 2006. ISBN 978-80-200-2274-5. Leonťjev, A. A. Metodika. Moskva : Russkij jazyk, 1988. ISBN 80-200-00057-2. Rozanova, S. P. Prepodavateljam RKI. Sto sorok cem poleznych voprosov. Moskva : Flinta, 2015. ISBN 978-5-9765-2043-1. Ščunik, A. N. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. 2. vyd. Moskva : Vysšaja škola, 2010. ISBN 978-5-06-006231-1. Šibko, N. L. Obščije voprosy metodiki prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. Sankt-Peterburg : Zlatoust, 2014. ISBN 978-5-86547-736-5. Učební soubory pro výuku ruského jazyka na základních a středních školách. Vybrané články z časopisů Cizí jazyky, Russkij jazyk za ruběžom a dalších. Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (26.01.2021)
|
|
||
Last update: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (16.09.2018)
|