|
|
|
||
Teacher's Self Evaluation Self-diagnostic as it is understood in the course, still isn’t a common point of interest neither in both our and foreign pedagogical-psychology literature, nor as a course in pre-graduate preparation of teachers or psychologists. To understand the self-diagnostic analyses, it is necessary to have insight in relatively broad spectrum of knowledge from several areas of psychology. Apart from the more general knowledge from the area of pedagogical psychology, this also means the areas of the concept of pupil and concept of successful pupil, area of pedagogical and pedagogic-psychological diagnostics, area of didactic test construction, social-psychology areas including interaction and communication in education and especially the questions of motivation, abilities and school results from the pedagogical and pedagogical-psychology points of view. In the beginning of the master studies, the students should have basic insight into all of the areas stated.
Last update: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (19.01.2020)
|
|
||
Cílem kurzu je uvést do určitého způsobu uvažování a především nabídnout konkrétní autodiagnostické postupy, které by učitelům umožnily získat a vyhodnotit autodiagnostické údaje. Last update: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (19.01.2020)
|
|
||
Klasifikovaný zápočet bude udělen na základě úspěšně splněného vědomostního testu. V případně nutnosti distanční výuky budou přednášky zajištěny formou online setkání, případně bude též využito lms moodle. Last update: Urbanová Denisa, PhDr. Ing., Ph.D. (14.02.2022)
|
|
||
HELUS, Z. (2004): Dítě v osobnostním pojetí. Praha , SPN. HELUS, Z. (2007): Sociální psychologie pro pedagogy. Praha. Grada . HRABAL, V. (1988) Jaký jsem učitel. Praha, SPN HRABAL,V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I (1984,1989): Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN.. HRABAL,V., PAVELKOVÁ, I. (1993): Diferenciace učitelovy percepce žáků. Pedagogika XVIII, č.1. s: 69-80. HRABAL,V., PAVELKOVÁ, I. (2001): Srovnání pojetí žákovské motivace studentů učitelství a učitelů v návaznosti na Helusovo pojetí žáka. In sb.: Dítě ? Škola ? Učitel. (Eds. Z. Hadjmoussová, S. Štech) Praha, PedF UK, s. 59-66. HRABAL, V. KRYKORKOVÁ, H., PAVELKOVÁ, I.(1984): Školní prospěch jako ukazatel výchovy a vzdělání, Praha,UŠI HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I., PSTRUŽINOVÁ, J.(1987): Autodiagnostika učitele jako předpoklad pedagogicko-psychologické diagnostiky žáka. PÚ JAK ČSAV. MÜLLER, CH.T. (2004): Subjektive Theorien und handlungsleitende Kognitionen von Lehren als Determinanten schulischer Lehr-Lern-Prozesse im Physikunterricht, Studien zum Physiklernen, Band 33, 348 Seiten. PAVELKOVÁ, I. (2002): Motivace žáků k učení. Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, PedF UK. PAVELKOVÁ, I., FRENCL, M. (1997): Motivace žáků k učení. Pedagogika, 47, č. 4, s. 329-345. PAVELKOVÁ, I., FRENCL, M. (2000): Typizování žáků učitelem. In: Psychologie pro třetí tisíciletí (eds. D. Heller, J. Šturma). Olomouc, Testcentrum, s. 217-221. POHLMAN, B., MÖLLER, J., STREBLOW, L. (2004): Zur Fremdeinsch?tzung von Schülerselbstkonzepten durch Lehrer und Mitschüler, Zeitschrift für P?dagogische Psychologie, 18 (3-4), 157-169. WEINER, B. (1982): The emotional consequences of causal Attributions. In Clarc, M., Fiske, S.T. (eds). Affeckt and emotion: 17 th Annual Carnegie symposium on cognition. Hillsdale, N.J. Erlaum. Last update: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (19.01.2020)
|
|
||
V průběhu kurzu si účastníci sami na sobě vyzkoušejí diagnostické metody a autodiagnostické postupy. Vysvětleno je teoretické zázemí, způsoby vyhodnocení a především interpretace získaných informací a jejich případná implikace do vyučovacích postupů. Last update: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (19.01.2020)
|
|
||
1. Koncepce přípravy kompetentního učitele Last update: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (19.01.2020)
|
|
||
Kurz Autodiagnostika učitele je připraven jako povinně volitelný kurz do magisterského studia VVP. Začlenění kurzu. Kurz je začleněn do edukačního bloku a má přinášet nejnovější poznatky o problematice autodiagnostiky učitele jako nástroje sebereflexe učitele. Umožní jim poskytnout nástroj poznání specifiky vlastního pedagogického působení. Last update: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (19.01.2020)
|