SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Professional Practice III - Speech Therapy - OPNO1S119A
Title: Oborová praxe III logopedická
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024
Semester: winter
E-Credits: 6
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/6, C [HT]
Capacity: unknown / 25 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Mgr. Marie Komorná, Ph.D.
Teacher(s): doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Mgr. Marie Komorná, Ph.D.
Co-requisite : OPNO1S117A
Pre-requisite : OPNO1S107A, OPNO1S110A
Is co-requisite for: OPNO1S117A
Annotation -
Compulsory professional practice in the Speech Therapy study programme will consolidate the pedagogical, special pedagogical and especially professional speech therapy knowledge and skills of students by verifying them by practical application. Compulsory courses of professional practice are included in all years of the Master's degree programme so that their focus enables the systematic development of the student's competences in the field of speech therapy. The content of individual subjects of professional practice is linked to the subjects of the profiling basis, which makes it possible, in accordance with the philosophy of the entire program, to systematically apply the acquired knowledge and skills with regard to the specifics in the education of individual age groups of clients (early and pre-school age, school age, adulthood and seniors). Emphasis is placed on the gradual increase of demands on students in practical activities and a close link to the graduate profile. The activities of the students are continuously reflected. The Portfolio of Professional Practice is used as an evaluation tool for formative assessment.
Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
Aim of the course - Czech

Studující:

·         vhodně použije analytický a komparační přístup k různým diagnostickým, poradenským a vzdělávacím činnostem v oblasti intervence poskytované osobám v dospělosti a ve stáří,

·         uvede důvody využití jednotlivých intervenčních přístupů.

Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
Descriptors - Czech
Přímá výuka 72 celkem
Přednášky: 0
Cvičení: 72 hodin
Příprava na výuku 20 hodin
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 20 hodin
Samostudium literatury (za semestr) 20 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) 10 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 10 hodin
Plnění předmětu 10 hodin
Příprava na zápočet 18 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška 0 hodin
Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
Course completion requirements - Czech

Studující vytvoří Portfolio odborné praxe. Materiál bude vložen do kurzu v Moodlu.

Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
Literature - Czech

BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. (2011)  Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno: MU. ISBN 978-80-210-5497-4.

BENDOVÁ, P. a kol. (2006) Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého . ISBN 80-244-1436-8.

ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.

SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.

Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
Syllabus - Czech

Předmět Oborová praxe III logopedická vede studující  k praktickému využití znalostí získaných ve studijních předmětech profilujícího základu. Je zaměřen na specifickou problematiku osob v dospělém věku a ve stáří, u nichž se projeví narušení komunikační schopnosti. Praxe probíhá pod supervizí zvoleného pracoviště a garanta oborové praxe. Studující se aktivně podílí na logopedické intervenci, Je schopen interpretovat a obhájit zvolené postupy, metody, posloupnost, jenž v praxi aplikoval. Své působení a závěry z praxe prezentuje formou, která je předem stanovena. V rámci logopedické praxe zpracuje a zanese do portfolia charakteristiky klientů, u nichž byla realizována logopedická intervence, stanovené diagnózy, zachytí průběh logopedické intervence. Studující prokáže analytický a komparační přístup k různým diagnostickým, poradenským a vzdělávacím činnostem v oblasti intervence poskytované osobám v dospělosti a ve stáří.

Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
Learning outcomes - Czech

Studující:

·         popíše diagnózy klientů, pacientů, se kterými se se v rámci praxe setkal,

·         charakterizuje diagnostické a terapeutické postupy u osob v dospělosti a ve stáří, je schopen uvést aplikaci jednotlivých testů a testových baterií,

·         uvede příklady možností logopedické intervence u osob se získanou neurogenní poruchou řeči na logopedickém pracovišti.

Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html