|
|
|
||
Compulsory professional practice in the Speech Therapy study programme will consolidate the pedagogical, special pedagogical and especially professional speech therapy knowledge and skills of students by verifying them by practical application. Compulsory courses of professional practice are included in all years of the Master's degree programme so that their focus enables the systematic development of the student's competences in the field of speech therapy. The content of individual subjects of professional practice is linked to the subjects of the profiling basis, which makes it possible, in accordance with the philosophy of the entire program, to systematically apply the acquired knowledge and skills with regard to the specifics in the education of individual age groups of clients (early and pre-school age, school age, adulthood and seniors).
Emphasis is placed on the gradual increase of demands on students in practical activities and a close link to the graduate profile. The activities of the students are continuously reflected. The Portfolio of Professional Practice is used as an evaluation tool for formative assessment.
Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Studující: · vhodně použije analytický a komparační přístup k různým diagnostickým, poradenským a vzdělávacím činnostem v oblasti intervence poskytované osobám v dospělosti a ve stáří, · uvede důvody využití jednotlivých intervenčních přístupů. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Studující vytvoří Portfolio odborné praxe. Materiál bude vložen do kurzu v Moodlu. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. (2011) Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno: MU. ISBN 978-80-210-5497-4. BENDOVÁ, P. a kol. (2006) Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého . ISBN 80-244-1436-8. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál 2007. ISBN 978-80-7367-273-7. SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-691-9. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Předmět Oborová praxe III logopedická vede studující k praktickému využití znalostí získaných ve studijních předmětech profilujícího základu. Je zaměřen na specifickou problematiku osob v dospělém věku a ve stáří, u nichž se projeví narušení komunikační schopnosti. Praxe probíhá pod supervizí zvoleného pracoviště a garanta oborové praxe. Studující se aktivně podílí na logopedické intervenci, Je schopen interpretovat a obhájit zvolené postupy, metody, posloupnost, jenž v praxi aplikoval. Své působení a závěry z praxe prezentuje formou, která je předem stanovena. V rámci logopedické praxe zpracuje a zanese do portfolia charakteristiky klientů, u nichž byla realizována logopedická intervence, stanovené diagnózy, zachytí průběh logopedické intervence. Studující prokáže analytický a komparační přístup k různým diagnostickým, poradenským a vzdělávacím činnostem v oblasti intervence poskytované osobám v dospělosti a ve stáří. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Studující: · popíše diagnózy klientů, pacientů, se kterými se se v rámci praxe setkal, · charakterizuje diagnostické a terapeutické postupy u osob v dospělosti a ve stáří, je schopen uvést aplikaci jednotlivých testů a testových baterií, · uvede příklady možností logopedické intervence u osob se získanou neurogenní poruchou řeči na logopedickém pracovišti. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
|