|
|
|
||
The aim of the course is to acquaint students with current theoretical knowledge in the field of communication disability at school age and adolescence on the basis of our and abroad professional sources. Attention is paid to pupils with phonetic-phonological difficulties, specific language impairment at school age, stuttering, cluttering, myofunctional disorders, dysarthria, voice disorders. In the seminars, students will focus on gaining practical experience in the diagnostic process and in the creation of therapeutic procedures. The difficulties related to communication disorders at school age will be reflected.
Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 120 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 36 hodin · zpracování seminárních úkolů a příprava na semináře 40 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin celkem
Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Active participation in seminars. Preparation and presentation of assignments. Continuous test. Oral exam. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Povinná literatura: LECHTA, V. a kol.Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5. LECHTA, V. a kol. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2005. ISBN80-7178-961-5. Doporučená literatura: DELL, C. W. Koktavost u dětí školního věku. Manuál pro logopedickou intervenci. Brno: Paido, 2004. ISBN 80- KLENKOVÁ, J. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-8024-71110-2. LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-433-5. NEUBAUER, K. a kol.Kompendium klinické logopedie. Diagnostika a terapie poruch komunikace. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1390-1. Další aktuální odborné zdroje budou doplňovány a doporučovány v rámci seminářů. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Obsah: Dopad neuaraovývojových poruch jazyka a řeči na vzdělávání žáků. Koktavost (balbuties). Etiologie, symptomatologie, klasifikace, diagnostické materiály. Breptavost(tumultus sermonis). Etiologické faktory, symptomatologie, diagnostika. Diferenciální diagnostika koktavosti a braptavosti. Terapie koktavosti v kontextu nových vědních poznatků. Dysartrie a verbální dyspraxie; myofunkční poruchy. Diagnostika a možné terapeutické přístupy u žáků s dysartrií, s verbální dyspraxií. Poruchy hlasu, etiologie, klasifikace, symptomy. Logopedická intervence v rámci komplexní péče. Logopedická intervence poskytovaná ve školním věku a v dospívání jedincům s narušenou komunikační schopností v rezortu zdravotnictví. Poradenství. Legislativa. Logopedická intervence poskytovaná ve školním věku a v období dospívání jedincům s narušenou komunikační schopností v rezortu školství. Poradenské služby pro žáky s narušenoukomunikační schopností a jejich rodiče. Legislativa. Inkluzivní vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Podpůrná opatření v rámci vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (26.01.2024)
|