SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Building of Teaching And Learning Applications - OPNI2I108A
Title: Tvorba výukových aplikací
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/2, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Josef Procházka, Ph.D.
Pre-requisite : OPNI2I105A
Is pre-requisite for: OPNI2I110A, OPNI2I117B, OPNI2I116B, OPNI2I111A
Annotation -
Mission of the subject is to acquaint students with fundamental ways of creative use of computer technology in the work of teachers. The aim is to obtain a minimum practical experience with preparing of their own teaching materials on the computer, and also an overview about the quality and complexity using of available commercial and non-commercial educational applications. At the same time the content of the course is to become familiar with basic concept of using the system for creation of interface of document.
Last update: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (13.12.2018)
Descriptors - Czech
Pro podporu studia bude též využit LMS Moodle dos tupný na adrese uvedené v řádku "Další informace"
klíč k zápisu: bude sdělen na první online výuce a následně zaslán účastníkům kurzu e-mailem prostřednictvím SIS.
 
V případě nahrazení prezenční výuky distanční formou probíhají přednášky v prostředí Jitsi Meet na adrese v čase rozvrhované výuky.
konkrétní odkaz: je uveden v moodle podpoře, případně bude zaslán účastníkům kurzu e-mailem prostřednictvím SIS.
Last update: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (01.10.2020)
Course completion requirements - Czech
  • Prokázání příslušné úrovně teoretických vědomostí při obhajobě zápočtové práce a související rozpravě z oblasti zaměření předmětu
  • Prokázání příslušných praktických dovedností při tvorbě jednoduchého výukového objektu dle zadání.
Last update: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (04.01.2019)
Literature - Czech
  • ADOBE CREATIVE TEAM. Adobe Flash CS6 - Oficiální výukový kurz. Praha : Computer Press, 2012. EAN: 9788025132241
  • BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996.
  • MACROMEDIA, ActionScript ve Flashi. Praha : Computer Press , 2002.
  • RAMBOUSEK,V. a kol. Práce s počítačem. Praha : Fortuna, 1997.
  • SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha : Portál 1997.
  • ŠNAJDER,L., VINAŘ,J. Hypermédiá a hypermediálne autorské systémy v praxi a vo výučbe. In: MFIvŠ, 1996/97, č.1, s. 36 n.
  • HARTMAN, P. Flash - dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada,2006.
  • FOTR, J., SCHNEIDER, Z. Flash pro grafiky a webesignery. Praha : Computer Press, Praha, 2004.

 Online zdroje

Last update: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (13.12.2018)
Syllabus - Czech

MOŽNOSTI TVORBY MULTIMEDIÁLNÍCH APLIKACÍ 
 • specifika jednotlivých přístupů ke tvorbě aplikací
 • přehled dostupných autorských systémů a vývojových platforem
 • srovnání jednotlivých systémů z hlediska dostupnosti, vybavenosti, zajištění interaktivity a síťové komunikace, zastoupení multimediálních prvků a dalších aspektů
 • on-line autorské nástroje a systémy, volně dostupné autorské nástroje 
 • nástin možností spolupráce jednotlivých systémů

SPECIFIKA TVORBY VÝUKOVÝCH APLIKACÍ
 • aspekty výukových aplikací v návaznosti na jednotlivé fáze výuky
 • specifika výukových aplikací z hlediska didaktických funkcí
 • kritéria hodnocení výukových objektů a aplikací
 • normalizace výukových objektů

VÝVOJOVÁ PROSTŘEDÍ PRO TVORBU VÝUKOVÝCH APLIKACÍ
 • seznámení s vybraným prostředím 
 • příprava vektorové grafiky a import bitmap
 • dostupné možnosti animace, jejich typy, využití a specifika
 • implementace UI komponent a multimédií
 • objektový přístup k návrhu aplikací, typy objektů a jejich použití
 • formy výstupu a exportu animací a aplikací 

MOŽNOSTI PROGRAMOVÁNÍ VÝUKOVÉ APLIKACE
 • skriptovací jazyky typu ECMA, specifika, syntaxe 
 • použití jazyka pro tvorbu logiky běhu programu
 • využití objektového modelu jazyka, návrh a obsluha objektů
 • přebírání a předávání proměnných a objektů mezi platformami

TVORBA VLASTNÍHO VÝUKOVÉHO PROJEKTU
 • obecně definované fáze vývoje projektu 
 • vývojové modely, srovnání, kritéria volby vhodného modelu
 • tvorba dokumentace a dalších doplňujících materiálů
 • normované balíčky digitálních výukových objektů a jejich součásti
 • vlastní realizace vlastního projektu

Last update: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (13.12.2018)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html