Mission of the subject is to acquaint students with fundamental ways of creative use of computer technology in the work of teachers. The aim is to obtain a minimum practical experience with preparing of their own teaching materials on the computer, and also an overview about the quality and complexity using of available commercial and non-commercial educational applications. At the same time the content of the course is to become familiar with basic concept of using the system for creation of interface of document.
Last update: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (13.12.2018)
Náplní kurzu je, kromě teoretické části, hlavně seznámení s dostupnými autorskými prostředky pro tvorbu výukových materiálů. Účastníci navážou na své dřívější zkušenosti se zpracováním textu a grafiky, tvorbou prezentací a vývojem aplikací v prostředí www i mimo něj a budou pomocí vhodných autorských nástrojů vytvářet normalizované výukové objekty, doplňkové moduly, i komplexní výukové aplikace s výstupem do prostředí www, jako samostatné počítačové programy nebo mobilní aplikace určené pro fázi přípravy, průběhu či diagnostiky výuky.
Last update: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (13.12.2018)
Descriptors - Czech
Pro podporu studia bude též využit LMS Moodle dos tupný na adrese uvedené v řádku "Další informace"
klíč k zápisu: bude sdělen na první online výuce a následně zaslán účastníkům kurzu e-mailem prostřednictvím SIS.
V případě nahrazení prezenční výuky distanční formou probíhají přednášky v prostředí Jitsi Meet na adrese v čase rozvrhované výuky.
konkrétní odkaz: je uveden v moodle podpoře, případně bude zaslán účastníkům kurzu e-mailem prostřednictvím SIS.
Last update: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (01.10.2020)
Course completion requirements - Czech
Prokázání příslušné úrovně teoretických vědomostí při obhajobě zápočtové práce a související rozpravě z oblasti zaměření předmětu
Prokázání příslušných praktických dovedností při tvorbě jednoduchého výukového objektu dle zadání.
Last update: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (04.01.2019)
Literature - Czech
ADOBE CREATIVE TEAM. Adobe Flash CS6 - Oficiální výukový kurz. Praha : Computer Press, 2012. EAN: 9788025132241
BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996.
MACROMEDIA, ActionScript ve Flashi. Praha : Computer Press , 2002.
RAMBOUSEK,V. a kol. Práce s počítačem. Praha : Fortuna, 1997.
SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha : Portál 1997.
ŠNAJDER,L., VINAŘ,J. Hypermédiá a hypermediálne autorské systémy v praxi a vo výučbe. In: MFIvŠ, 1996/97, č.1, s. 36 n.
HARTMAN, P. Flash - dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada,2006.
FOTR, J., SCHNEIDER, Z. Flash pro grafiky a webesignery. Praha : Computer Press, Praha, 2004.
Last update: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (13.12.2018)
Syllabus - Czech
MOŽNOSTI TVORBY MULTIMEDIÁLNÍCH APLIKACÍ • specifika jednotlivých přístupů ke tvorbě aplikací • přehled dostupných autorských systémů a vývojových platforem • srovnání jednotlivých systémů z hlediska dostupnosti, vybavenosti, zajištění interaktivity a síťové komunikace, zastoupení multimediálních prvků a dalších aspektů • on-line autorské nástroje a systémy, volně dostupné autorské nástroje • nástin možností spolupráce jednotlivých systémů
SPECIFIKA TVORBY VÝUKOVÝCH APLIKACÍ • aspekty výukových aplikací v návaznosti na jednotlivé fáze výuky • specifika výukových aplikací z hlediska didaktických funkcí • kritéria hodnocení výukových objektů a aplikací • normalizace výukových objektů
VÝVOJOVÁ PROSTŘEDÍ PRO TVORBU VÝUKOVÝCH APLIKACÍ • seznámení s vybraným prostředím • příprava vektorové grafiky a import bitmap • dostupné možnosti animace, jejich typy, využití a specifika • implementace UI komponent a multimédií • objektový přístup k návrhu aplikací, typy objektů a jejich použití • formy výstupu a exportu animací a aplikací
MOŽNOSTI PROGRAMOVÁNÍ VÝUKOVÉ APLIKACE • skriptovací jazyky typu ECMA, specifika, syntaxe • použití jazyka pro tvorbu logiky běhu programu • využití objektového modelu jazyka, návrh a obsluha objektů • přebírání a předávání proměnných a objektů mezi platformami
TVORBA VLASTNÍHO VÝUKOVÉHO PROJEKTU • obecně definované fáze vývoje projektu • vývojové modely, srovnání, kritéria volby vhodného modelu • tvorba dokumentace a dalších doplňujících materiálů • normované balíčky digitálních výukových objektů a jejich součásti • vlastní realizace vlastního projektu
Last update: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (13.12.2018)