|
|
|
||
Last update: PhDr. Daniel Tocháček (16.09.2018)
|
|
||
Last update: PhDr. Daniel Tocháček (16.09.2018)
KALAŠ, I., MAYEROVÁ, K. Základy programování ve Scratchi pro 5. ročník základní školy. Dostupné z URL: <http://imysleni.cz/ucebnice/zaklady-programovani-ve-scratchi-pro-5-rocnik-zakladni-skoly/>. VANÍČEK, J., NAGYOVÁ, I., TOMCSÁNYIOVÁ, M. Programování ve Scratchi pro 2. stupeň základní školy. Dostupné z URL: <http://imysleni.cz/ucebnice/programovani-ve-scratchi-pro-2-stupen-zakladni-skoly/>. ČERNOCHOVÁ, M., ŠTÍPEK, J., VAŇKOVÁ, P. Programování ve Scratchi II (projekty pro 2. stupeň základní školy). Dostupné z URL: <http://imysleni.cz/ucebnice/programovani-ve-scratchi-ii-projekty-pro-2-stupen-zakladni-skoly/>. PROCHÁZKA, J., LAPEŠ, J., TOCHÁČEK, D. Edukační robotika s LEGO® WeDo 2.0 pro 1. stupeň základní školy. Dostupné z URL: <http://imysleni.cz/ucebnice/edukacni-robotika-s-lego-wedo-2-0-pro-1-stupen-zakladni-skoly/>. BLAHO, A., SALANCI, L., ŠIMANDL, V. Základy programování v jazyce Python pro střední školy. Dostupné z URL: <http://imysleni.cz/ucebnice/zaklady-programovani-v-jazyce-python-pro-stredni-skoly/>. NOVÁK, M., PECH, J. Arduino: Učebnice pro střední školy. Dostupné z URL: <http://imysleni.cz/ucebnice/arduino-ucebnice-pro-stredni-skoly/>. BRENNAN, K., BALCH, C., CHUNG, M. Creative Computing. Harvard Graduate School of Education, 2014. DOUGIAMAS, M. A Journey into Constructivism. Dostupné z URL: <http://dougiamas.com/writing/constructivism.html>. KALAŠ, I. a kol. Premeny školy v digitálnom veku. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 2013. PECINA, P., ZORMANOVÁ L. Metody a formy aktivní práce žáků v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2009. SCRATCH. Dostupné z URL: <https://scratch.mit.edu/>. HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika. Praha : Portál, 2001. HILLIS, W.D. Vzor v kameni. Jednoduché myšlenky, které řídí počítače. Academia : Praha, 2003. KALAŠ, I., BLAHO, A. Comenius Logo: tvorivá informatika. Bratislava : CL Group, 1998. 1. a 2. díl. PAPERT, S. Mindstorms: Children, Computers, and Powerful Ideas, 1980. PEKÁROVÁ, J. Metodické přístupy k utváření představ žáků ZŠ/ nižšího stupně víceletých gymnázií o principu programování počítače. Rigorózní práce. UK FMFI v Bratislave, 2009. ŠANDOVÁ, H. Metodické přístupy k utváření představ žáků ZŠ/ nižšího stupně víceletých gymnázií o principu programování počítače. Diplomová práce. PedF UK v Praze, 2015. VARGA, M., BLAHO, A., ZIMANOVÁ, R. Algoritmy s Logom. Informatika pre gymnáziá. Tematický zošit. Bratislava : SPN, 1999. |
|
||
Last update: PhDr. Daniel Tocháček (16.09.2018)
The subject is oriented into the constructivist approaches to teaching at primary and secondary school, implementation of logo culture, respecting the pupils' learning styles and the concept of teacher work depending on the technologies available in school practice. The main attention is paid to the methodological questions of the development of algorithmic thinking at elementary and secondary schools, eg. using the programming languages (Imagine, Logo, Scratch, BeeBot SW, LEGO WeDo SW, LEGO Mindstorms NXT / EV3 SW, Ozoblockly etc.) contributes to the development of the didactic thinking of the teaching staff for the fulfillment of the objectives of the informatics, information technology education and curriculum documents, and should motivate the students of teaching to create a creative approach to the teaching of ICT. The course allows a deeper insight into the possibilities of interconnection of information and communication technologies with other subjects within the framework of inter-subject cooperation. |
|
||
Last update: PhDr. Daniel Tocháček (16.09.2018)
Conditions for finishing the course: |