|
|
|
||
The course is intended primarily for students of the follow-up master's study. It focuses on the recapitulation of instrumental, singing and tactical skills that students have acquired not only during their bachelor's studies, but also in their lifelong interpretive practice. It focuses on pedagogical application in music education at various types of schools.
Last update: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||||||||||
Last update: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Podmínkou zakončení předmětu je - Prvidelná účast na výuce, povoleny jsou maximálně tři neúčasti. - Průběžné plnění praktických úkolů ve hře lidových i populárních písní - Písemné zpracování jedné úpravy populární písně v notačním programu MuseScore Last update: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
Pecháček, S. Hra písní na klavír. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 1999. ISBN 80-86039-96-X. PECHÁČEK, s. NYKL, B. Klavírní úpravy populárních písní. Praha: univerzita karlova, pedagogická fakulta, 2023. ISBN 978-80-7603-405-1 Další doporučená literatura: Herden, J. Sémantický rozbor: čítanka příkladů [hudebnina]. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1997. ISBN 80-86039-42-0. Pecháček, S. Kytarové doprovody lidových písní [hudebnina]. 1.vyd. Jinočany: H & H, 1992. ISBN 80-85467-23-2. Nedělka, M. Příručka klavírní improvizace I. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-314-8. Mackworth-Young, L. Piano by Ear: Learn to Play by Ear, Improvise, and Accompany Songs in Simple Steps. London : Faber Music, 2015. ISBN 0-571-53902-5. Weiss, E. Free to Be Creative at the Piano. Quiescence Music, 2010. 342 pp. Available on: http://www.quiescencemusic.com/creativeatpiano.pdf
Last update: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
1. Hra lidových písní - harmonizace písně - stylizace klavírního doprovodu - tvorba nástrojové předehry 2. Hra populárních písní podle volby studentů Last update: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
Po absolvování předmětu by student měl být schopen - zahrát známé lidové písně v klavírní stylizaci odpovídající jejímu charakteru, a to v několika tóninách, příměřených průměrnému hlasovému rozsahu - při této hře by měl umět sám zpívat - písně vybrané pro nácvik s dětmi či studenty by měl umět hrát a zpívat zpaměti - zahrát populární písně různého žánru ve vhodné stylizaci a v tónině přiměřené průměrnému hlasovému rozsahu. V tomto případě není nutné hrát a zpívat zpaměti. Last update: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|