|
|
|
||
The course is focused on the didactic, methodological and music theoretical preparation of the future teacher for work with listening compositions at the 2nd level of primary school. Emphasis is placed on active listening to music based on knowledge of historical, cultural and social contexts. Students acquire methods and forms of work with listening compositions, connect listening activities with other musical activities and other types of art, while using their knowledge of music history, harmony, composition analysis and other disciplines.
Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (07.09.2022)
|
|
||
Student si faktografické údaje dává do souvislostí historických, kulturních a společenských. Student rozebírá hudební dílo a používá přitom analýzu historicko genetickou, strukturální, sémantickou a axiologicko funkční. Student vybírá skladby vhodné k poslechu na 2. stupni ZŠ a navrhuje různé způsoby práce s nimi. Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|
|
||
4 kredity/120 hod.: 12 hod. přednášky, 12 hod. semináře, 16 hod. příprava na semináře, 40 hod. tvorba seminární práce, 40 hod. příprava na test Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
KOPECKÝ, J. SYNEK, J., ZOUHAR, J.: Hudební hry jinak
BEZDĚK, J. Soudobá hudba před tabulí. Plzeň: FPE ZČU, 2008. ISBN 978-80-7043-669-1. HANŽLÍK, B.: Staročeský kalendář. Tradice českého roku v lidové písni,pořekadlech a říkadlech pro zpěv, klavír q instrumentální soubor. Praha: UK, Pedagogická fakulta, 2014 HERDEN, J. Hudba pro děti. Praha : Univerzita Karlova, 1992. ISBN 80-7066-522-X HERDEN, J. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Praha: Scientia, 1997. ISBN 978-80-7183-087-0. JENČKOVÁ, E. Hudba v současné škole. Základní a výběrová řada. Hradec Králové: Tandem, 1997-2019. JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Orlice, 2002. ISBN 80-903115-7-1. SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy na 2. stupni základní školy. Praha: SPN, 1984. HUDEBNÍ VÝCHOVA. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: UK, Pedagogická fakulta. ISSN 1210-3683.
Wright, C. Listen To The Music. Boston : Cengage Learning, 2017. ISBN 978-1-305-86761-1. Kerman, J., Tomlinson, G. Listen. Boston : Bedford, 2016. ISBN 978-0-312-59347-6. Downs, Ph. Antology of Classical Music. Norton, 1992. 554 pp. ISBN 0393952096. Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
1) Aktivní účast v hodinách (90% docházka) 2) Seminární práce: příprava na poslechovou část vyučovací hodiny na 2. st. ZŠ a její prezentace v semináři 3) Vědomostní test zaměřený na znalost vybrané literatury (J. Kopecký, J. Synek, V. Zouhar: Hudební hry jinak) + učivo z přednášek Řádný termín pro psaní vědomostního testu je na poslední hodině, studenti mají k dispozici 2 opravné termíny. Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (10.09.2023)
|
|
||
Aktivní, tvořivý poslech hudby opřený o znalost souvislostí historických, kulturních a společenských Průpravná cvičení k poslechu Metodický postup při poslechu hudebního díla Hudebně vyjadřovací prostředky Rozbor hudebního díla - analýza historicko genetická, strukturální, sémantická, axiologicko funkční Vizualizace poslechu Sémantický diferenciál Příklady práce s poslechovou skladbou Skladby vhodné k poslechu na 2. stupni ZŠ Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Studující - vytváří průpravná cvičení k poslechu a samostatně je prezentuje, - navrhuje metodické postupy k vybraným skladbám, - vyjmenuje hudebně vyjadřovací prostředky a vysvětlí je, - vytvoří sémantický diferenciál k zadané skladbě, - sestaví seznam skladeb vhodných k poslechu na 2. stupni ZŠ, - prezentuje svoji přípravu na poslechovou část hodiny HV na 2. stupni ZŠ.
Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|