SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2017/2018
   Login via CAS
Didactics of the German Language II - OPNG2G108A
Title: Didaktika německého jazyka II
Guaranteed by: Katedra germanistiky (41-KG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017 to 2017
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, Ex [HT]
Capacity: 30 / 26 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: German
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
Mgr. Lenka Švecová
PaedDr. Dagmar Švermová
Mgr. Hana Urbanová
Pre-requisite : OPNG2G104A
Annotation - Czech
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu oborové didaktiky, tj. znalost soustavy základních didaktických poznatků a dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení se žáků. Studenti se v rámci tohoto předmětu seznámí se základními principy rozvoje řečových dovedností a osvojování jazykových prostředků, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině. Studenti se dále seznámí s typologií chyb a možnostmi jejich analýzy a korektury. Videonahrávky z mikrovýstupů a z praxe studentů vč. jejich reflexe budou u studentů podporovat rozvoj dovednosti vidět konkrétní aspekty výuky, problémové situace, klást otázky a kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí a rovněž podporovat rozvoj dovednosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku jiných.
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (03.02.2021)
Literature - Czech

Základní literatura:

HENRICI, G., RIEMER, C. Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. 3. unveränderte Aufl. Band 1, 2. Hohengehren: Schneider Verlag, 2001. ISBN 3-87116-796-7, 3-87116-797-5.

HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.

CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků: Úvod do vědního oboru. Praha: ACADEMIA, 2006. ISBN 80-200-1213-3.

KOEPPEL, R. Deutsch als Fremdsprache – Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis. 2. Überarb. Aufl. Hohengehren: Schneider Verlag, 2013. ISBN 978-3-8340-1185-5.

RÖSLER, D. Deutsch als Fremdsprache : Eine Einführung. Stuttgart: J. B. Metzler, 2012. ISBN 978-3-476-02300-1.

BARKOWSKI, H., KRUMM, H.J. (Hg.) Fachlexikon Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Tübingen: Francke (UTB), 2010. ISBN  978-3-8252-8422-0.

KRUMM, H.J., FANDRYCH, Chr., HUFEISEN, B., RIEMER, C. (Hg.) Deutsch als Fremd- und Zweitsprache : Ein Internationales Handbuch.  Berlin, New York: de Gruyter, 2010. ISBN 978-3-1102-4024-5.

Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Council of Europe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4.

Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (03.02.2021)
Requirements to the exam - Czech

Podmínky ke zkoušce:

 - aktivní účast na seminářích (80 %),

- průběžné plnění zadaných úkolů,

- vypracování projektu jako podkladu pro ústní zkoušku (příprava 1 vyučovací hodiny),

- ústní zkouška formou obhajoby projektu s prokázáním teoretických znalostí Didaktiky NJ I a II.

 

Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (03.02.2021)
Syllabus - Czech

- Vyučovací hodina, plánování a příprava vyučovací hodiny

- Osvojování jazykových prostředků: gramatika, zvuková a grafická stránka německého jazyka 

- Řečové dovednosti: Čtení a poslech s porozuměním, Psaný a mluvený projev  

- Chyba, typologie chyb a jejich korektura

 

 

Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (03.02.2021)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html