Assessment and didactical diagnostics in Science - OPNE4E107C
|
|
|
||
Evaluace v uzlových bodech (hodnocení výsledků vzdělávání žáků základních škol, příprava nové maturity) i potřeba dílčí diagnostiky vyžaduje, aby se studenti učitelství seznámili se základními principy hodnocení práce žáků. Kurz je pomyslně rozdělen na dvě čísti:
1. testování s důrazem na problematiku tvorby testových úloh a sestavení testu z učiva chemie na základních a středních školách. Semináře budou věnovány praktickému nácviku tvorby testových úloh z chemie a didaktické interpretaci statistických výsledků získaných při ověřovacích šetřeních. Za pomoci odborných českých i zahraničních materiálů (včetně webu) si absolventi osvojí základní dovednosti, které potřebuje učitel chemie ke zvládnutí ověřování výsledků výuky.
2. formativní zpětná vazba, responsivní učení, techniky poskytování zpětné vazby. Studenti analogicky k první části kurzu vytvoří portfolio hodnotících technik ke konkrétním oblastem vzdělávacího obsahu z chemie. Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (13.01.2024)
|
|
||
Aktuální znění RVP, Standardy pro základní vzdělávání Závěrečné zprávy PISA a TIMSS Čtrnáctová, H., Vasileská, M., Mokrešová, O., & Kroutil, J. (2001). Sbírka úloh pro společnou část maturitní zkoušky chemie. Tauris. Chrástka, M. (1999). Didaktické testy. Paido. Laufková, V. (2017). Formativní hodnocení v praxi české základní školy. Pedagogika, 67(2). Schindler, R., & kol. (2005). Rukověť autora testových úloh. CERMAT. Wiliam, D. (2011). What is assessment for learning?. Studies in educational evaluation, 37(1), 3-14. Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (13.01.2024)
|
|
||
Studijní opory jsou umístěny v tomto MS Teams kurzu. Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (13.01.2024)
|