SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Coherent practice at lower-secondary school - OPNE4E023A
Title: Souvislá praxe na ZŠ s reflexí
Guaranteed by: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021 to 2024
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Extent per academic year: 24 [hours]
Capacity: unknown / 20 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Lucie Hamerská
Mgr. Dominika Koperová, Ph.D.
Mgr. Tadeáš Matěcha
doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (16.09.2019)
Po absolvování orientačních praxí, klinického semestru a prvního semestru oborových didaktik posluchači nastupují na souvislou praxi na základní škole. Zde absolvují deset na různé aspekty edukačního systému zaměřených náslechů, po nichž se pouští do vlastní výuky. Při tom jsou vedeni jednak fakultním učitelem na dané škole, zároveň hospitování některým z pracovníků katedry.
Descriptors - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (01.02.2022)

Studenti absolvují reflektovní seminář a 24 h souvislé praxe.

Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (16.09.2019)

Janík, T., Slavík, J., Najvar, P., Janíková, M., & Rusek, M. (2019). 3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities In T. Janík, M. Dalehefte, & S. Zehetmeier (Eds.), Supporting Teachers: Improving Instruction. Examples of Research-based Teacher Education (pp. 55-76). Münster: Waxmann.

Rusek, M., Slavík, J., & Najvar, P. (2016). Obsahová konstrukce a didaktické uplatnění přírodovědného edukačního experimentu ve výuce na příkladu chemie. Orbis scholae, 10(2), 71-91.

Sherin, M. G. (2014). Developing a professional vision of classroom events In T. Wood, B. Scott Nelson, & J. E. Warfield (Eds.), Beyond classical pedagogy (pp. 89-108). New York: Routledge.

Janík, T., Slavík, J., Najvar, P., Janíková, M., & Rusek, M. (2019). 3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities In T. Janík, M. Dalehefte, & S. Zehetmeier (Eds.), Supporting Teachers: Improving Instruction. Examples of Research-based Teacher Education (pp. 55-76). Münster: Waxmann.

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (10.02.2023)

Podmínkou udělení zápočtu jeabsolvování alespoň 10 náslechů, 12 odučených hodin chemie, reflexe observované hodiny s vyučujícím kurzu, vypracování tří vzorových příprav a odevzdání veškeré požadované dokumentace.

Learning resources - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (10.02.2023)

Pro kurz je vytvořen Tým Souvislá praxe na ZŠ. Povinností studentů je přihlásit se do kurzu.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html