|
|
|
||
Cílem tohoto kurzu je především seznámit studenty s trendy, metodologií a postupů řešení didaktických výzkumů. Kurz probíhá formou blended-learning, tj. má svou prezenční i distanční část. V průběhu kurzu se studenti zapojí do autentického výzkumu v oborové didaktice, při jehož řešení budou společně s vyučujícími pracovat v roli výzkumníka. Pozornost bude věnována konkrétním činnostem řešení didaktického výzkumu kvantitativní i kvalitativní povahy. Zaměření kurzu směřuje k rozvoji schopnosti studentů aplikovat výzkumem zjištěné poznatky ve vlastní výuce (tzv. evidence-based přístup), nabízí se rovněž propojení s psaním vlastní kvalifikační práce. Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (13.01.2024)
|
|
||
Podmínkou ukončení předmětu je odevzdání a obhajoba výzkumného reportu zpracovaného týmem studentů. Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (13.01.2024)
|
|
||
Davies, P. (1999). What is evidence‐based education?. British journal of educational studies, 47(2), 108-121. Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. Hendl, J. (2016). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. Chráska, M. (2006). Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada. Lin, T.-C., Lin, T.-J., & Tsai, C.-C. (2014). Research Trends in Science Education from 2008 to 2012: A systematic content analysis of publications in selected journals. International Journal of Science Education, 36(8), 1346-1372. doi:10.1080/09500693.2013.864428 Lin, T.-J., Lin, T.-C., Potvin, P., & Tsai, C.-C. (2018). Research trends in science education from 2013 to 2017: a systematic content analysis of publications in selected journals. International Journal of Science Education, 1-21. doi:10.1080/09500693.2018.1550274 Teo, T. W., Goh, M. T., & Yeo, L. W. (2014). Chemistry education research trends: 2004-2013. Chemistry Education Research and Practice, 15(4), 470-487. doi:10.1039/c4rp00104d Švaříček, R., & Šeďová, K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (13.01.2024)
|
|
||
Výstupy kurzu zahrnují následující kroky:
Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (15.01.2024)
|