|
|
|
||
The purpose of this course is to connect students' present knowledge about science curriculum and complete it with information about curriculum in selected countries. The course is of a seminar nature. Students perform analysis of the curricula and together create an overview.
Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (31.05.2019)
|
|
||
Pro úspěšné splnění podmínek je vyžadována analýza vzdělávacích cílů kurikula pro chemii jednoho z vybraných států, podání přehledu o pojetí jejich kurikula a vypracování seminárního výstupu. Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (31.05.2019)
|
|
||
Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., Airasian, P. W., et al. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives, abridged edition. White Plains, NY: Longman. Blažek, R., & Příhodová, S. (2016). Mezinárodní šetření PISA 2015. Praha: ČŠI. Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives, The Classification of Educational Goals. Handbook I: Cognitive Domain. New York: David McKay. Bloom, B. S. (1994). Reflections on the development and use of the taxonomy In L. A. Anderson & L. A. Sosniak (Eds.), Bloom's taxonomy: A forty-year retrospective (Vol. 92, pp. 1-8). Chicago: University of Chicago Press. Marzano, R. J., & Kendall, J. S. (2006). The new taxonomy of educational objectives: Corwin Press. OECD. (2016). Pisa 2015 Results (Volume 1): Excellence and Equity in Education. Dostupný z: http://dx.doi.org/10.1787/9789264266490-en Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2017). Praha: MŠMT. Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (31.05.2019)
|
|
||
Materiály ke kurzu, zadání i prostor komentování prací i pro odevzdávání úkolů je dostupný zde. Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (27.02.2020)
|