The course follows the Orientation practice course and is closely linked with Elementary-school chemistry education course. Its ultimate goal is to enhance the students' ability to analyze educational situations, above all the interaction teacher-student or student-student.
Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (20.05.2019)
Kurz navazuje na Orientační praxe a Didaktiku chemie. Jeho hlavním cílem je prohloubit schopnost studentů analyzovat výukové situace, především interakci učitel - žák, příp. žák - zadání úlohy.
Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2018)
Course completion requirements - Czech
Podmínkou udělení zápočtu je absolvování 10 hospitací hodin chemie na vybraných školách, vyplnění a vyhodnocení záznamových archů.
Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (28.09.2020)
Literature - Czech
Rusek, M., Slavík, J., & Najvar, P. (2016). Obsahová konstrukce a didaktické uplatnění přírodovědného edukačního experimentu ve výuce na příkladu chemie. Orbis scholae, 10(2), 71-91.
Sherin, M., & Van Es, E. A. (2009). Effects of video club participation on teachers' professional vision. Journal of teacher education, 60(1), 20-37.
Slavík, J., Janík, T., Jarníková, J., & Tupý, J. (2014). Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí. Pedagogická orientace, 24(5), 721-752.
Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (20.05.2019)
Teaching methods - Czech
V prezenčním provedení se kurz odehrává na konkrétních školách, na kterých studenti hospitují vyučovací hodiny chemie, ty s vyučujícím rozebírají a následně zoracovávají reflexe. V online provedení studenti sami sledují videozáznam hodiny, který pak v online setkání rozebírají s vyučujícím, následně zpracovávají reflexi.
Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (28.09.2020)