|
|
|
||
Oborová praxe dějepisu spočívá v náslechu nejméně tří výukových hodin u učitele či učitelky dějepisu. Studenti/ studentky si vybírají ze seznamu, který jim poskytne vyučující předmětu, pokud si z tohoto souboru nemohou vybrat, domlouvají se na náslechu u učitelů dle svých možností. V rámci náslechu by studenti měli realizovat tzv. mikrovýstupy, tedy individuální vstupy studentů/ studentek do hodiny (např. vedení části hodiny, tandemová výuka, vedení skupinové práce, podpora žáka se specifickými vzdělávacími potřebami atd.). Jednu z těchto hodin prezentují na semináři. Last update: Pinkas Jaroslav, Mgr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
Studenti se seznamují s ralitou vučování dějepisu na ZŠ a SŠ a posuzují tuto praxi podle oborově definovaných kritérií kvality výuky. Last update: Pinkas Jaroslav, Mgr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||
Last update: Pinkas Jaroslav, Mgr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
Prezentace náslechové praxe v rámci semináře dle kritérií, tkeré jsou stanovené vyučujícím Last update: Pinkas Jaroslav, Mgr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
ŠIMONÍK Oldřich, Začínající učitel. The Beginning Teacher (Některé pedagogické problémy začínajících učitelů). Brno 1995. ISBN 80-210-0944-6. DYTRTOVÁ Radmila – KRHUTOVÁ Marie, Učitel: Příprava na profesi, Praha 2009. ISBN 978-80-247-2863-6. Last update: Pinkas Jaroslav, Mgr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
náslechy vyučování dějepisu v digitálním prostředí (dogifolio.rvp.cz) seznámení s metodou "hustého popisu" Fred Korthagen a ALACT model náslechy na školách refelxe náslechů v seminářích Last update: Pinkas Jaroslav, Mgr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
Studenti využívaí metodu hustého popisu pro zachycení výuky učitele/ učitelky v rámci náslechu. Umí využít kritéria oborové kvality pro posouzení kvality sledované výuky. Učí se prezentovat výsledky své analýzy. Last update: Pinkas Jaroslav, Mgr., Ph.D. (19.09.2024)
|