SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Practice in project management II - OPND3D043A
Title: Praktika z projektového managementu II
Guaranteed by: Katedra dějin a didaktiky dějepisu (41-KDDD)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, MC [HT]
Capacity: unknown / 20 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PhDr. Vít Vlnas, Ph.D.
Mgr. Kateřina Sládková
Mgr. Lucie Štůlová Vobořilová
Teacher(s): Mgr. Kateřina Sládková
Mgr. Lucie Štůlová Vobořilová
prof. PhDr. Vít Vlnas, Ph.D.
Annotation -
.
Last update: Entnerová Kateřina, DiS. (30.01.2025)
Aim of the course - Czech

Cílem semináře je seznámení s PR a marketingem vybraných kulturních institucí a reflektovaná tvorba komplexního projektového záměru.

Last update: Sládková Kateřina, Mgr. (11.09.2024)
Descriptors - Czech
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 20 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 0 minut
Samostudium literatury (za semestr) 10 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) 13 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 5 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce 20 hodin
Příprava na zápočet 10 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška 0 hodin
Last update: Entnerová Kateřina, DiS. (31.01.2025)
Course completion requirements - Czech

Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Podmínkou zápočtu je aktivní účast na semináři a plnění průběžných úkolů (zejména projektový záměr).

Last update: Sládková Kateřina, Mgr. (29.01.2025)
Literature - Czech

Doporučená literatura

AUSTIN, David, FOLTÝN, Dušan a Hana HAVLŮJOVÁ, ed. Kulturní dědictví a udržitelný rozvoj místních komunit: Cultural heritage and sustainable development of local communities. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-729-8.

BÁRTA, Jiří, Strategické plánování pro neziskové organizace. Jak rozhodovat o budoucnosti vaší organizace, Praha: NROS 1997. ISBN 80-902302-0-2.

BLACK, Graham. The Engaging Museum: developing Museums for Visitor Involvement. Oxon: Routledge, 2005. ISBN 978-0415345576.

BRABCOVÁ, Alexandra, ed. Brána muzea otevřená: průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea. Náchod: Juko, 2003. ISBN 80-86213-28-5.

BROUKAL, Petr, Fundraising pro neziskové organizace, Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4487-2.

OHNOVÁ, Radka, Marketing kulturního dědictví a umění, Praha: Grada 2008. ISBN 978-80-245-1276-1

JOHNOVÁ, Radka. Marketing umění a kulturního dědictví. Pro magisterské navazující studium oboru Arts Management. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1291-4.

KESNER, Ladislav, Marketing a management muzeí a památek, Praha: Grada 2005. ISBN 80-247-1104-4.

KOLAJOVÁ, Lenka, Týmová spolupráce. Jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků, Praha: Grada 2006. ISBN  80-247-1764-6.

SCHEP, Mark - KINTZ, Pauline. Guiding is a profession. Amsterdam, Rijksmuseum 2017.

SVOZILOVÁ, Alena, Projektový management,  Praha: Grada 2006. ISBN 80-247-1501-5.

ŠOBÁŇOVÁ, Petra: Edukační potenciál muzea. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3034-8.

WOOLF, Felicity. Partnerships for learning: A guide to evaluating arts education projects [online]. Londýn: Arts Council England, 2004, [cit. 2021-09-01]. ISBN 0-7287-0791-8. Dostupné z: https://southeastmuseums.org/wp-content/uploads/PDF/Arts_Council___evaluation_Felicity_Wolf.pdf.

Last update: Sládková Kateřina, Mgr. (16.01.2025)
Syllabus - Czech

Obsah:

1.     Dotační příležitosti a příprava žádosti o dotaci

2.     PR a marketirng kulturní institucí

3.     PR a marketirng kulturní institucí - exkurze

4.     Designové myšlení, příprava projektového záměru

5.     Prezentace projektu

6.     Reflexe a zhodnocení projektového záměru a týmové spolupráce, resp. individuálního pokroku

Last update: Sládková Kateřina, Mgr. (11.09.2024)
Learning outcomes - Czech

Studenti popíší základní principy marketingové komunikace.

Studenti aplikují představené metody (např. designové myšlení) při tvorbě projektů.

Studenti vytvoří projektový záměr pro vybranou kulturní instituci.

Last update: Sládková Kateřina, Mgr. (11.09.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html