|
|
|
||
Předmět poskytne studentům oboru Edukace a interpretace v oblasti kulturního dědictví základní orientaci ve znalostech v oblasti zážitkové pedagogiky. Prožitkovou situaci předmět představí jako didaktický prostředek kulturně historického obsahu ve školní i volnočasové práci. Pracuje s provázaností s OSV, artefiletikou a dramatickou výchovou. Teoretické znalosti naváže na praktické zkušeností studentů z aktivit využívajích zážitek jako prostředek výchovy. Předmět je vázán na aktivní účast v aktivitách semináře. Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (21.08.2024)
|
|
||
Předmět poskytne studentům oboru Edukace a interpretace v oblasti kulturního dědictví základní orientaci ve znalostech v oblasti zážitkové pedagogiky. Cílem je rozvinout didaktické dovednosti o práci s prožitkovou situací předmět představí ve školní i volnočasové práci. Pracujeme s provázaností s OSV, artefiletikou a dramatickou výchovou. Teoretické znalosti navážeme na praktické zkušeností studentů z aktivit využívajích zážitek jako prostředek výchovy. Studenty dokáží pracovat s pojmy zážitkové pedagogiky, s cíli a prostředky, metodami výchovy zážitkem ve vazbě na OSV, DV, artefiletiku. Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
V podmínkách distanční výuky bude předmět realizován kombinací on-line výuky a reflektovaných úkolů, které budou východiskem seminární práce. On-line výuka v ZOOM, aktuální komunikace a materiály v MOODLe tohoto předmětu včetně odkazů a přístupu na on-line setkání v ZOOM. Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
Franc,D., Zounková,D., Martin,A. (2007): Učení zážitkem a hrou, Brno: Compruter Press. Jirásek, I. (2004). Zážitková pedagogika. Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku, 1. Praha: PŠL Kasíková,H. (1997).Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál Ondrejkovič, M. (2011). O zodpovednosti a psychickej bezpečnosti v zážitkových kurzoch,in Gymnasion, http://www.gymnasion.org/archive/article/o-zodpovednosti-psychickej-bezpecnosti-v-zazitkovych-kurzoch Pelánek R. (2010). Zážitkové výukové programy. Multimediální interakce, diskuse, aktuální témata. Portál, Praha. PŠL (2002). Zlatý fond her I. , Praha: Portál. PŠL Škola zážitkem. http://pslold.psl.cz/projekt-klicovy-rok/tymoveprojekty/docs/Skola_zazitkem_web.pdf Srb,V. a kol. OS Projekt Odyssea (2007). Jak na osobnostní a sociální výchovu, Praha: Odyssea, II. vydání. http://www.odyssea.cz/metodiky-osv/jak-na-osv Valenta, J. (2006). Učit se být. II.vydání nebo Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno: AISIS. Valenta, J. (2013). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada. Vecheta, V. (2009). Indoor aktivity : 50 her a aktivit pro trénink, školení i zábavu. Compruter Press, Brno. RVP ZV. (2013). MŠMT Praha. http://www.nuv.cz/ramcove-vzdelavaci-programy/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-program-pro-zakladni-vzdelavani rozšiřující: •Belz, H.; Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2009 (dotisk).
•Csikszentmihalyi, M. (1996).O štěstí a smyslu života. Praha: NLN
•Hanková,Z. (2008).Kooperace jako prostředek i cíl. In Starý, K. a kol. Pedagogika ve škole. Praha: Portál
•Kolář, J.; Nehyba, J.; Lazarová, B.; Knotová, D. (2011) Zkušenostně reflektivní učení v přípravě sociálních pedagogů In Kvalita ve vzdělávání: Sborník z 20. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
•Slavík, J. (1997). Od výrazu k dialogu ve výchově: artefiletika. Praha: Univerzita Karlova.
•Slavík, J. (2006). Výtvarný výraz – nástroj arteterapie. Arteterapie (časopis České arteterapeutické asociace), 2006, 4, č. 12 (prosinec), s. 7 – 19.
•Valenta, J.(1997). Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Agentura Strom.
Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
Pravidelná účast na výuce je podmínkou, seminární práce, kromě řádného termínu jsou možné dva opravné;
V podmínkách distanční výuky bude předmět realizován kombinací on-line výuky a reflektovaných úkolů, které budou východiskem seminární práce. On-line výuka v ZOOM, aktuální komunikace a materiály v MOODLe tohoto předmětu včetně odkazů a přístupu na on-line setkání v ZOOM. Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (21.08.2024)
|
|
||
Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (29.01.2021)
|