SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2017/2018
   Login via CAS
Topical Problems of Linguistics and Literary Theory in Teachers Preparation I - OPNC2C118B
Title: Aktuální problémy lingvistiky a literární teorie v přípravě učitelů I (didaktické zaměření)
Guaranteed by: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017 to 2017
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / 25 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Stanislav Štěpáník, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Ondřej Hausenblas
doc. PhDr. Stanislav Štěpáník, Ph.D.
Incompatibility : OPNC2L119B
Is incompatible with: OPNC2L119B
Annotation -
Topical Problems of Linguistics and Literary Theory in Teachers Preparation I
Last update: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (27.01.2021)
Course completion requirements - Czech

Požadavkem ke splnění předmětu je aktivní práce v semináři a plnění zadaných úkolů. V jazykové části je nutno přečíst povinnou odbornou literaturu - o ní se bude v semináři diskutovat a k ní se budou vztahovat zadané úkoly. Bližší informace budou sděleny na 1. semináři. 

Vzhledem k nízkému počtu hodin se vyžaduje stoprocentní účast. V odůvodněných případech lze po domluvě s vyučujícím absenci nahradit vypracováním seminární práce. 

Last update: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (27.01.2021)
Literature - Czech

Jazyková část:

povinná
Myhill, D. (2018). Grammar as a meaning-making resource for improving writing. L1-Educational Studies in Language and Literature, 18, s. 1-21.
Myhill, D. a Watson, A. (2014). The role of grammar in the writing curriculum: A review of the literature. Child Language Teaching and Therapy, 30(1), s. 41-62.
Myhill, D. (2005). Ways of knowing: Writing with grammar in mind. English Teaching: Practice and Critique, 4(3), s. 77-96.
Wyse, D. (2001). Grammar. For writing? A critical review of empirical evidence. British Journal of Educational Studies, 49(4), s. 411-427.

doporučená
Locke, T. (Ed.). (2010). Beyond the grammar wars. Oxon: Routledge.

 

Literární část:

 

Vybrané články a úryvky ze soudobých anglicky psaných pramenů.

 

Last update: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (28.01.2021)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html