|
|
|
||
The aim of this subject is to prepare students - future teachers of Natural history and Biology - for the preparation and management of practical forms of teaching of these subjects. During the course, students will learn the methodology of collection, conservation and cultivation of natural resources and try out the making of a range of preparation of teaching aids using them. They will improve their work in laboratory as well in the field and learn to set up and maintain biological school collections. They will also become familiar with the principles of safe operating in a school laboratory, preparing and conducting practical exercises and field trips. During the course, students will create their own collection of permanent microscopic slides and other facilitations, which they can use during their career as a teacher. Protocols from laboratory exercises will later serve as a kind of "personal cookbook" for the implementation of practical tasks.
Last update: Říhová Dagmar, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Studující:
Last update: Říhová Dagmar, Mgr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Studijní zátěž je rozložena takto: - 24 hodin přímé prezenční výuky - 20 hodin nepřímé výuky pro opatřování potřebných pomůcek, a na sběr a přípravu přírodnin - 29 hodin nepřímé výuky (studium literatury, práce se studijními materiály a příprava na KZ) na zpracování "kuchařky" (viz zakončení předmětu) Last update: Říhová Dagmar, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
- aktivní účast na cvičeních. V akademickém roce 2024/2025 na šesti z osmi (6/8) - aktivní participace na plnění zadaných úkolů v pracovních dvojicích (pracovních skupinách) - přinášení pomůcek, přírodnin včetně živých objektů a dalšího materiálu dle zadání vyučující (seznam pomůcek na každou lekci bude zveřejněn na lekci předchozí) - odevzdání „kuchařky“: soupisky všech úloh, které byly prováděny na navštívených cvičeních, s detailně popsaným pracovním postupem a ilustrativními fotografiemi (jedná se o soupisku pouze těch úloh, které si student skutečně v daném semestru vyzkoušel přímo při výuce) Dead-line pro odevzdání kuchařky je pátek 31. ledna 2025; po předchozí dohodě s vedoucí předmětu může být prodloužen do 14. února 2025. Last update: Říhová Dagmar, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
ALTMANN Antonín (1975). Přírodniny ve vyučování biologii a geologii. 3. uprav. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. Knižnice metodické literatury pro učitele. BUCHAR Jan (1993). Práce ze zoologie: určeno posluch. přírodovědecké fakulty. 2. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-7066-711-8. HABROVÁ Věra (1990). Mikroskopická technika. 1. vyd. Praha: SPN. ISBN 978-80-7066-149-9. HANEL Lubomír (2001): Akvaristika. Biologie a chov vodních živočichů. I. Obecná část. Skriptum Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. HANEL Lubomír (2004): Akvaristika. Biologie a chov vodních živočichů. II. Speciální část. Skriptum Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. KŘÍSA B., PRÁŠIL K. a kol. (1994): Sběr, preparace a konzervace rostlinného materiálu. Skriptum Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. KREMER Bruno P. (2013). Mikroskop zcela jednoduše: preparace, barvení i digitální mikrofotografie krok za krokem. 1. vyd. Praha: Aventinum. Fotografické atlasy. ISBN 978-80-7151-372-8. LIŠKOVÁ Eva (2010). Biologická školní technika: příručka k projektu Alma Mater Studiorum. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-449-5. MOUREK Jan a LIŠKOVÁ Eva (2010). Biologické sbírky - metody sběru, preparace a uchovávání: příručka k projektu Alma Mater Studiorum. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-450-1. Last update: Říhová Dagmar, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
- aktivní účast na cvičeních. V akademickém roce 2024/2025 na šesti z osmi (6/8) - aktivní participace na plnění zadaných úkolů v pracovních dvojicích (v pracovních skupinách) - přinášení pomůcek, přírodnin a dalšího materiálu dle zadání vyučující (seznam pomůcek na každou lekci bude zveřejněn na lekci předchozí) - odevzdání „kuchařky“: soupisky všech úloh, které byly prováděny na navštívených cvičeních, s detailně popsaným pracovním postupem a ilustrativními fotografiemi (jedná se o soupisku pouze těch úloh, které si student skutečně v daném semestru vyzkoušel přímo při výuce) Dead-line pro odevzdání kuchařky je 31. ledna 2025; po předchozí dohodě s vedoucí předmětu lze prodloužit do 14. února 2025. Last update: Říhová Dagmar, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Pozornost bude věnována především těmto okruhům témat:
· provedení laboratorních cvičení zaměřených na fyziologii člověka · provedení laboratorních cvičení zaměřených na vybrané kapitoly fyziologie rostlin · zpracování osteologického materiálu Last update: Říhová Dagmar, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Posluchačům kurzu jsou k dispozici výukové prezentace používané při přednáškách, uložené v prostředí Moodle (https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7821) a na google -disku. Vstupní údaje budou sděleny ústně na první přednášce; google-disk je k disposici na tomto odkazu: https://drive.google.com/drive/folders/1QaY_I8WYy9Mtrk2VAtGKfzyaZ7W7Gocw?usp=sharing Last update: Říhová Dagmar, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Studující:
Last update: Říhová Dagmar, Mgr., Ph.D. (11.09.2024)
|