SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2017/2018
   Login via CAS
Videoclub - OPNB2B149B
Title: Videoklub
Guaranteed by: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017 to 2017
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, Ex [HT]
Capacity: unknown / 24 (60)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
Teacher(s): RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
Mgr. Anna Vitásková
Annotation - Czech
Seminář je založen na práci s videem jako prostředkem pro zvýšení schopnosti studentů reflektovat výuku jiného učitele i výuku svoji vlastní. V první části semináře bude student pracovat s virtuálními hospitacemi a seznámí se s různými metodikami pro jejich reflektování a hodnocení (metodika z pozice školní inspekce, metodika 3A, volná reflexe ústní i písemná, skupinová diskuse, mentorský rozhovor). Ve druhé části si studenti natočí vlastní výukové výstupy, ze kterých získají zpětnou vazbu svého působení v roli učitele. V případě jejich souhlasu budou tyto videoukázky použity i pro skupinové diskuse v semináři. Studenti budou seznámeni též s možnostmi využití videa pro výzkum ve své diplomové práci.
Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (17.04.2017)
Course completion requirements - Czech

docházka, vypracování a odevzdání úkolů dle zadání (rozbory hodin dle zadané metodiky, přípravy na výuku, reflexe odučených hodin, případně další)

Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (08.09.2017)
Literature - Czech

JANÍK, T., MINAŘÍKOVÁ, E. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska - aplikace - výzkum. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, 199 s. ISBN 978-80-7315-213-0.

JANÍK, T. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 434 s. ISBN 978-80-210-6349-5.

NAJVAR, P., NAJVAROVÁ, V., JANÍK, T., ŠEBESTOVÁ, S. Videostudie v pedagogickém výzkumu. 1. vydání. Brno: Paido, 2011, 203 stran. ISBN 978-80-7315-222-2.

 Videa zachycující výukové situace

Metodický portál RVP – virtuální hospitace. Dostupné z:  http://audiovideo.rvp.cz/

PAVLASOVÁ, L. Co všechno se dá vyčíst z rodokmenu? Komenský, 2015, ročník 140, č. 1, s. 30 - 36

Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (17.04.2017)
Syllabus - Czech

V rámci kurzu budou probíhat tyto aktivity:

  • rozbor zadaného videa metodikou 3A
  • volná písemná reflexe, strukturovaná reflexe

  • hromadná diskuse nad videem

  • analýza vybraných jevů ve výuce (pracovní list)

  • hodnocení dovedností pozorovaného učitele (hospitační arch)

  • přípravy na vyučovací hodinu na ZŠ, jejich ověření v praxi a natočení na video

  • reflexe vlastní výuky
  • diskuse nad reflexemi spolužáků na vlastní/cizí video

Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (08.09.2017)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html