|
|
|
||
The seminar is based on work with video as a tool to increase the ability of students to reflect own teaching and the teaching of another teacher. In the first part of the seminar the student will work with virtual hospitals and will get acquainted with various methodologies for their reflection and evaluation (methodology from the position of school inspection, 3A methodology, free oral and written reflection, group discussion, mentor interview). In the second part, students will teach their own lesson and they will gain feedback on their role as teachers.
Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (31.01.2019)
|
|
||
docházka, vypracování a odevzdání úkolů dle zadání (rozbory hodin dle zadané metodiky, přípravy na výuku, reflexe odučených hodin, případně další) Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
JANÍK, T., MINAŘÍKOVÁ, E. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska - aplikace - výzkum. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, 199 s. ISBN 978-80-7315-213-0. JANÍK, T. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 434 s. ISBN 978-80-210-6349-5. NAJVAR, P., NAJVAROVÁ, V., JANÍK, T., ŠEBESTOVÁ, S. Videostudie v pedagogickém výzkumu. 1. vydání. Brno: Paido, 2011, 203 stran. ISBN 978-80-7315-222-2. Videa zachycující výukové situace Metodický portál RVP – virtuální hospitace. Dostupné z: http://audiovideo.rvp.cz/ PAVLASOVÁ, L. Co všechno se dá vyčíst z rodokmenu? Komenský, 2015, ročník 140, č. 1, s. 30 - 36 Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (17.04.2017)
|
|
||
V rámci kurzu budou probíhat tyto aktivity:
Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (08.09.2017)
|