SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2017/2018
   Login via CAS
Biology Teacher Training with Reflection (ISCED 3) - OPNB2B110A
Title: Souvislá praxe z biologie na SŠ s reflexí
Guaranteed by: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017 to 2017
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/3, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (60)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D.
Pre-requisite : OPNB2B107A
Interchangeability : ON1302014, ON2302014
Annotation - Czech
Obsahem kurzu je praxe na střední škole (vyšší sekundární vzdělávání, ISCED 3), kde student přebírá krátkodobě úvazek za kmenového učitele a působí jako učitel biologie nebo geologie. Praxe začíná 8mi náslechovými hodinami, kdy student hospituje u přiděleného učitele. Z náslechových hodin zpracuje písemnou reflexi dle zadání. Poté sám odučí 12 vyučovacích hodin. Na hodiny zpracuje písemné přípravy dle zadání. Jedna z odučených hodin bude hospitována pracovníkem katedry, pracovník katedry provede se studentem reflexi. Kurz bude zakončen závěrečnou reflexí s katedrovým garantem praxe.
Last update: Brůnová Linda, PhDr., Ph.D. (08.09.2021)
Course completion requirements - Czech

8 hodin náslechů, 12 hodin přímé výuky, odevzdání deníku z praxe obsahujícího rozbory hodin z náslechů a přípravy na hodinu vlastních odučených hodin, reflexe s hospitujícím, závěrečná reflexe s katedrovým garantem praxe

 

Před nástupem na souvislou oborovou praxi musí student povinně absolvovat kurz Proškolení před pedagogickými praxemi v MOOODLe. Po individuálním absolvování kurzu, včetně závěrečného testu, si vygeneruje osvědčení, které předloží garantovi.

Last update: Brůnová Linda, PhDr., Ph.D. (08.09.2021)
Literature - Czech

Dytrtová, R., Krhutová, M. Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.

HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I. Jaký jsem učitel. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.

Jak být dobrý učitel?: [tipy a náměty pro třídní učitele. Praha: Raabe, 2012. ISBN 978-80-87553-39-8.

Problémy se třídou?: [tipy a náměty pro třídní učitele. Praha: Raabe, 2012. ISBN 978-80-87553-40-4.

Řezníček, J., Rusek, M. DidaEtika : opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Praha, UK, PedF, 2014. ISBN 978-80-7290-794-6.

VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 978-80-7290-325-2.

Vinter, V. Příručka pro začínající učitele biologie. Šumperk: Trifox, 2009.

Učebnice pro výuku biologie a geologie na SŠ

Last update: Brůnová Linda, PhDr., Ph.D. (08.09.2021)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html