|
|
|
||
Tento kurz vede posluchače k pochopení tendencí, specifik a konvencí současné odborné angličtiny, a sice od aspektů lexikálních, gramatických přes rysy textové, žánrové a až po širší kontextové aspekty a parametry. Kurz vytváří zázemí pro psaní i obhajobu diplomové práce.
Tematické celky:
1. Úvod. (Praktikující komunity a akademické kultury. Lingua franca? Role angličtiny v současném odborném diskursu rodilých i nerodilých mluvčích)
2. Výrazné lexikální a gramatické parametry odborného diskursu
3. Výrazné textové, žánrové a stylistické parametry odborného diskursu. Mluvenost a psanost
4. Stádia vědeckého výzkumu a konvenční organizace odborného diskursu. Hierarchie a funkce výstavbových jednotek
5. Intertextualita, interdiskursivita a citační praxe
6. Persuáze v odborném diskursu. Interakce s oslovovanou komunitou a metadiskurs
Last update: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (25.05.2020)
|
|
||
BUI, Y. How to Write a Master´s Thesis. London, New Delhi, Los Angeles: Sage publications. 2013. ISBN 978-1-4522-0351-5. HYLAND, K. Disciplinary Discourses. Social Interactions in Academic Writing. 2000. Harlow: Longman. ISBN 0-582-41904-2. HYLAND, K. English for Academic Purposes. An Advanced Resource Book. Abingdon, Oxon: Routledge. 2006. ISBN 978-0-415 35870-5. HYLAND, K. Academic Discourse. English in a Global Context. London, New York: Continnuum. 2009. ISBN 978-0-8264-9804-5. HYLAND, K. Disciplinary Identities: Individuality and Community in Academic Writing. Cambridge: Cambridge Applied Linguistics, 2012. ISBN 978-0-521-19759-5. MAURANEN, A. Features of English as a Lingua Franca in Academia. Helsinki English Studies, 2010, vol. 6, 6–28. ISSN 1457-9960. MAURANEN, A., RANTA, E. (eds) English as a Lingua Franca: Studies and Findings. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing. 2015. ISBN 978-1-4438-1296-2. MURRAY, R. How to Write aThesis (3rd ed.). Maidenhead, England ; New York: Open University Press. 2011. ISBN 978-0-33-5244287. Last update: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (25.05.2020)
|