|
|
|
||
Cílem kurzu je seznámení s novými metodickými postupy pro práci s cizojazyčnými literárními texty ve výuce anglického jazyka, tj. v souladu s principy didaktiky anglického jazyka, novými kurikulárními dokumenty, ale také specifickými aspekty literatury. Studenti se naučí vyhledávat a zpracovávat vhodné autentické texty tak, aby rozvíjeli nejen komunikativní kompetence žáků, ale i jejich motivaci k osvojení anglického jazyka, kulturní povědomí a estetické cítění. Náplní seminářů je příprava textů odpovídajících věku, jazykové úrovni a zájmu žáků (od říkadel, básní, až po delší prozaické útvary či práce s překladem). Last update: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (27.01.2020)
|
|
||
Seminář bude probíhat v čase daném rozvrhem přes MICROSOFT TEAMS. Last update: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (06.02.2022)
|
|
||
a) Attendance: 80%, (2 absences are allowed) Last update: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (27.01.2020)
|
|
||
Course Books: Bassnett, S. and Grundy, P. Language Through Literature: Creative Language Teaching through Literature. London: Longman, 1993. Carter, R.; Long, N.M. Teaching Literature. New York: Longman, 1991. Carter, R. and Long, M. N. The Web of Words: Exploring Literature Through Language. Cambridge: CUP, 1987. Collie, J.; Slater, S. Literature in the Classroom. Cambridge: CUP, 1992. Grabe, W.; Stoller, L. F. Teaching and Researching Reading. Harlow: Pearson Education Limited, Longman, 2002. Greenall, S.; Swan. M. Effective Reading – Reading Skills for Advanced Students. CUP, 1996. Greenwood, J. Class Readers. Oxford: OUP, 1988. Grellet, F. Developing Reading Skills – A practical Guide to Reading Comprehension exercises. CUP, 1981. Lazar, G. Literature and Language Teaching. Cambridge: CUP, 1993. Nezkusil, V. Nástin didaktiky literární výchovy (čtyřletá gymnasia a třídy víceletých gymnázií) Z praxe pro praxi. Praha: Pedf UK , 2004. Nuttall, Ch. Teaching Reading Skills in a Foreign Language – Practical Language Teaching. Heinemann, 1982.
Suggested resource books: Čaňková, M. Open Channels. (A Course of the 20th century British literature). Voznice: Leda, 1997. Eagleton, T. Literary Theory – An Introduction. Oxford: Basil Blackwell, 1983 Showalter, E. Teaching Literature. Blackwell Publishing, 2003. Skopečková, E. Literární text ve výuce anglického jazyka. Specifické aspekty didaktiky anglicky psané literatury ve výuce anglického jazyka v kontextu současných proměn české vzdělávací soustavy. Plzeň: Západočeská univerzita, 2010 Widdowson, H.G. Stylistics and the Teaching of Literature. Longman, 1975. Wellek, R. Teorie literatury. Olomouc: Votobia, 1998. Výzkumný ústav pedagogický v Praze. Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání – pilotní verze. Praha: Tauris, 2004. Výzkumný ústav pedagogický v Praze. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha, 2005. Last update: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (27.01.2020)
|
|
||
1. Why literature in the EFL? (definitions of ‘literature’, the specificity of ‘literature’, L2 literature in the EFL classroom). Analysis of present-day English textbooks focussing on literary texts. 10. Issues in the testing of literature, work-sheets to guide pupils in their reading; peer-teaching. Last update: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (27.01.2020)
|