|
|
|
||
The aim of the course is to apply the TEFL theory in the context of lower secondary schools. Students will study the fundamental curricular documents and their relation to communicative competence. In the context of lower secondary school we will explore areas such as factors of educational process, aims and content of teaching, teacher, student, planning and managing the educational process. Analysis and evaluation of video recordings of lessons at lower secondary schools will enable students to identify and evaluate specific aspects of language teaching and thus develop their professional vision. Students will learn about the criteria for choosing and evaluating a teaching material (especially course books). By means of authentic materials and recordings students will have the opportunity to analyse and evaluate oral and written performance of students at lower secondary schools at various levels of communicative competence.
Last update: Žďárek Karel, Mgr., Ph.D. (02.02.2019)
|
|
||
Vzhledem k epidemiologické situaci a očekávané nemožnosti účastit se standardní výuky v rámci oborově didaktické praxe, bude akcent tohoto předmětu v online formě přenesen na pozorování a analýzu videozáznamů reaálné výuky z druhého stupně ZŠ. Na základě pozorování různých tříd a věkových skupin žáků budou elicitována témata, která jsou pro výuku na základní škole specifická, ale i další klíčové principy didaktiky anglického jazyka. Požadavkemna splnění předmětu tudíž bude plnění zadaných úkolů, aktivní účast na online výuce a závěrečné interview. Last update: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
attendance 80% active participation in class final observation/evaluation project on a chosen topic. vzhledem k pandemii: prubezne plneni a odevzdavani ukolu zadanych v průběhu semestru Last update: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (22.02.2021)
|
|
||
Literature: GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5. ULIČNÁ, Klára a Karel ŽĎÁREK. Vidíš, vidím, vidíme? Výuka anglického jazyka na základních a středních školách: videopřípady [online]. Praha: Ústřední knihovna, Univerzita Karlova, 2017 [cit. 2017-05-30]. ISBN 978-80-88176-09-1. Dostupné z: https://publi.cz/books/468/index.html?secured=false#cover Last update: Žďárek Karel, Mgr., Ph.D. (02.02.2019)
|
|
||
sylabus: - kurikulární dokumenty (RVP, ŠVP), tematické plány, přípravy na hodinu - faktory vyučovacího procesu - cíle výuky - obsah výuky - žák - učitel - řízení edukačního procesu (role mateřského jazyka) - plánování hodiny / fáze hodiny - didaktické prostředky - hodnocení ve výuce cizích jazyků / oprava chyb Last update: Žďárek Karel, Mgr., Ph.D. (02.02.2019)
|