SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2017/2018
   Login via CAS
Foreign Models of Pre-Elementary Education - OPN01N134A
Title: Modely preprimárního vzdělávání v zahraničí
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017 to 2017
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:2/0, Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (30)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc.
PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
Pre-requisite : OPN01N120A
Is interchangeable with: OKN01N134A
Annotation - Czech
Studenti budou v rámci kurzu uvedeni pro problematiky modelů preprimárního vzdělávání v zahraničí. Kurz seznamuje studenty se základními typy systémů předškolního vzdělávání a rané péče v zahraničí v kontextu nastavení vzdělávací a sociální politiky daných zemí a Evropské unie. Kurz nabízí hlubší vhled do specifik fungování daných systémů na příkladu vybraných modelových zemí a tematizuje specifické problémy předškolního vzdělávání v daných zemích. Cílem kurzu je vést studenty k hlubšímu pochopení a reflexi vybraných problémů předškolního vzdělávání, které se pojí se specifiky nastavení daných modelů předškolního vzdělávání v zahraničí. Záměrem kurzu je nacházet inspirace pro vlastní pedagogickou práci i směřování českého předškolního vzdělávání. Součástí kurzu budou práce s mezinárodními studiemi, video ukázkami práce předškolních zařízení z vybraných zemí, práce s aktuálními informacemi o daných zemích a jejich modelech publikovanými na portálech Evropské komise, OECD, UNESCO, DECET a dalších mezinárodních organizací.
Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (03.05.2017)
Literature - Czech

Základní studijní literatura

EUROPEAN COMMISSION/EACEA/EURYDICE/EUROSTAT. Key Data on Early Childhood Education and Care in Europe. 2014 Edition. Eurydice and Eurostat Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2014.

OECD. Starting Strong IV: Monitoring Quality in Early Childhood Education and Care,

OECD Publishing, Paris, 2015. DOI: http://dx.doi.org/10.1787/9789264233515-en

SYSLOVÁ, Z., BORKOVCOVÁ, I., PRŮCHA, J.. Péče a vzdělávání dětí v raném věku. Komparace české a zahraniční studie. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2014. ISBN 987-80-7478-354-8.

 

Doporučená studijní literatura

BRAY, M., ADAMSON. B., MASON, M. Comparative Education Research. Approaches and Methods. CERC Studies in Comparative Education 19. Hong Kong: University of Hong Kong, CERC, Springer, 2007. ISBN 978-1-4020-6188-2.

OECD. Starting Strong III: A Quality Toolbox for Early Childhood Education and Care. OECD, 2012. ISBN 978-92-64-12325-0.

PRŮCHA, J. Srovnávací pedagogika. Praha, Portál 2006. 263 s. ISBN 80-7367-155-7

VÁŇOVÁ, M. Teoretické a metodologické otázky srovnávací pedagogiky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1998.

Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (03.05.2017)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html